בשעה ששוק הרכב הסיני בישראל מתנהל בעצלתיים, ברצועת עזה העסקים דווקא פורחים. בשבוע שעבר הקדישה סוכנות הידיעות הסינית XINHUA כתבה לעסקי יבוא הרכב הסיניים המשגשגים מעזה למצרים.
בכתבה נכתב כי מאות מכוניות סיניות חדשות מתוצרת חברת גילי, JAC וצ'רי, שמורכבות במצרים, הגיעו בחודשים האחרונים לעזה וזוכות שם לפופולריות רבה, הן בשוק המוניות והן בשוק הרכב הפרטי.
הכתב הסיני ריאיין את אחד היבואנים, שלדבריו ייבוא מעל 400 מכוניות ב-3 חודשים. היבואן אמר כי "רכב הנעה כפולה חדש מתוצרת סין עולה ברצועה פחות ממכונית קוריאנית מודל 2008. המכונית הללו מרווחות וידידותיות מאד לנוסעים".
הכתבה לא מפרטת כיצד בדיוק מגיעות המכוניות הללו לרצועה, לאור העובדה שהגבולות היבשתיים אמורים להיות סגורים. אולם מקורות בענף הרכב העריכו כי המכוניות מגיעות דרך "סופר מנהרות", שמאפשרות מעבר של כלי רכב שלמים ומורכבים בנסיעה.
סימוכין לכך ניתן לראות בווידיאו שצולם על-ידי אחד המבריחים ומראה כיצד עוברת שיירה שלמה של מכוניות במנהרות מאולתרות. הקליפ הוא בן שנתיים, ועל-פי ההערכות המנהרות שודרגו בינתיים.
מהמכס נמסר כי "בהנחה שיש כלי רכב סיניים ברצועת עזה, מדובר בהברחה ממצרים (כלומר, מעטפת המכס נפרצה)".
לצפייה בסרטון לחץ כאן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.