מט"ח: שערו היציג של הדולר נותר ללא שינוי על 3.92 שקל

המטבע האמריקני עלה בבוקר ב-0.3% ■ שרי האוצר של גוש האירו החליטו בפגישתם בבריסל אמש להעניק ליוון שנתיים נוספות לשם הגעה ליעד הגירעון - 2% מהתמ"ג

המסחר בדולר התנהל היום (ג') ביציבות סביב השקל ולאחר שטיפס בבוקר ל-3.94 שקלים, שערו היציג של המטבע האמריקני נקבע על רמה של 3.927 שקלים. האירו נחלש היום בכ-0.22% ושערו היציג נקבע על 4.982 שקל לאירו.

שרי האוצר של גוש האירו החליטו בפגישתם בבריסל אמש להעניק ליוון שנתיים נוספות לשם הגעה ליעד הגירעון - 2% מהתמ"ג. במקביל הם התחייבו לגשר על פערי מימון שייווצרו לממשלת יוון, כלומר לסייע לה בהחזרי תשלומי האג"ח הממשלתיות שלה. כל זאת על מנת לשמור על יוון בגוש האירו.

אם כן, אירופה דורשת מיוון לעמוד ביעד הגירעון עד שנת 2016, אך לעת עתה הם דחו את ההחלטה באשר להענקת תשלום נוסף במסגרת הסיוע ליוון, בעוד המדינה צריכה 32.6 מיליארד אירו בקרוב על מנת להחזיר תשלומי אג"ח.

אתמול פרסם בנק ישראל את פרוטוקול החלטת הריבית מאוקטובר, במסגרתה החליטה הוועדה המוניטרית להוריד את הריבית ב-0.25% ל-2%. הפרוטוקול מגלה כי שניים מחברי הוועדה התנגדו להפחתה בשיעור הריבית.

על פי הפרוטוקול, חברי הוועדה שתמכו בהורדת הריבית טענו כי היא תתמוך בצמיחת המשק. מאידך, טענו המתנגדים כי לא חל שינוי מהותי לרעה במשק הישראלי, המצדיק הפחתת ריבית.

ב-FXCM ישראל מסבירים היום כי הדולר עולה מול השקל בתעלה מוגדרת היטב. "הצפי להמשך העלייה הוא ליעד הבא של 3.951 שקלים, ומשם לכיוון 3.966 שקלים. רק חציה מטה של גבול אותה תעלה עולה תשנה את המבנה של המגמה, וזה יקרה סביב רמת המחיר של 3.88 שקלים", נכתב בסקירה מטעם FXCM.