חברת טויוטה העולמית שוב מכריזה על ריקול (קריאה לבעלי רכבים מתוצרתה להגיע למוסכי החברה לצורך תיקון תקלה) גדול.
דוברת מטעם טויוטה מסרה כי בעלי מכוניות היברידיות, בעיקר מדגם 'פריוס', שהחברה מכרה כ-2.77 מיליון מתוכם בעולם (כ-1.5 מיליון מכוניות ביפן), נקראים להגיע למוסכי החברה לבדיקת תקלות אפשריות במערכת ההגה ובמשאבת מים במכוניות.
בישראל עניינה של הקריאה לבדיקה ותיקון הינה משאבת המים (לקירור המערכת ההיברידית) ועמוד ההגה בכ-3,700 רכבי פריוס דור 2, שיוצרו בשנים 2003 - 2009. הקריאה הוכרזה על מנת להבטיח את תקינותה של משאבת המים לאור חשש להתפתחות קורוזיה במנוע החשמלי המניע אותה.
בנושא עמוד ההגה, קיים חשש להיווצרות חופש מוגבר באזור החפיפה של העמוד והוא יוחלף במידה ויתגלה כי אכן התפתח בו חופש.
חשוב לציין כי לא דווחה בעולם אף לא תאונה אחת המיוחסת לשני הנושאים הנדרשים לבדיקה במסגרת קריאה זו.
הבדיקה ובמידת הצורך התיקון, צפויים להימשך כשעה עד שעתיים והם יבוצעו במרכזי השירות המורשים של TOYOTA ברחבי הארץ ללא כל עלות. הודעה בנושא תישלח ללקוחות אשר רכביהם נכללים בקריאת התיקון, בהתאם לנוהל משרד התחבורה בנושא.
נזכיר כי לפני כחודש הכריזה טויוטה על ריקול ענק המקיף כ-7.4 כלי רכב מתוצרתה ברחבי העולם.
אז היה מדובר בדגמי טויוטה מסוג יאריס, אוריס, קורולה, ראב-4 וקאמרי שיוצרו בשנים 2006 עד 2008 ושנתגלתה בהם תקלה בתפעול החלונות החשמליים. עקב התקלה עלולה להיווצר תחושה "דביקה" במתג המפעיל את החלון. בארץ מכרה יבואנית טויוטה כ-30 אלף מכוניות מדגמים אלה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.