הוועדה המארגנת של המשחקים האולימפיים שנערכו בקיץ בלונדון חשפה כי עמדה ביעד ההכנסות שלה מהאירוע - 2.4 מיליארד ליש"ט, ובכך הגיעה למעשה לאיזון תפעולי מהפעילות.
ההכנסות המרכזיות הגיעו מהספונסרים "המקומיים" של האולימפיאדה - 746 מיליון ליש"ט, שהתקבלו מ-40 נותני חסות שונים. בין החברות שאחראיות לסכום זה ניתן למצוא את אדידס, ב.מ.וו, BP (חברת הנפט הבריטית), בריטיש איירווייז, בריטיש טלקום (BT), בנק לוידס, ועוד. נותני חסות "מקומיים" משלמים את הכסף באולימפיאדות לוועדה המארגנת של האירוע, בניגוד לספונסרים הגלובליים, שמהווים למעשה שותפים רשמיים של האולימפיאדה ומשלמים את הכסף לוועד האולימפי הבינלאומי (בלונדון 2012 אלו היו לדוגמא מקדונלד'ס, ויזה וקוקה-קולה).
מכירת הכרטיסים למשחקים האולימפיים והפראלימפיים, 10.99 מיליון כרטיסים בסה"כ, הכניסה לוועדה המארגנת 659 מיליון ליש"ט. 310 אלף כרטיסים בלבד נותרו בקופות - ורובם ככולם מיוחסים לשלבים המוקדמים של טורניר הכדורגל.
יתר ההכנסות של הוועדה המארגנת מתחלקות לפי המפתח הבא: 609 מיליון ליש"ט תרומה מהוועד האולימפי הבינלאומי; 200 מיליון ליש"ט "הכנסות אחרות" - דוגמת אירוח VIP ("הוספיטליטי"), עמלות ומכירות נכסים; 111 מיליון ליש"ט מענק אירוח המשחקים הפראלימיפיים, ועוד 85 מיליון ליש"ט ממכירת מרצ'נדייז ומכירת רישיונות מכירה של המוצרים האולימפיים.
כזכור, עלות אירוח המשחקים האולימפיים למשלם המסים הבריטי הסתכמה ב-8.9 מיליארד ליש"ט.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.