חיים בסרט

ערוצי הסרטים ישגרו היום כמה פנינים קולנועיות שקשה להתעלם מהן

סרטי קולנוע בולטים בטלוויזיה, הערב מ-21:30, ערוצי הסרטים

אי-שם בימי הערוץ הראשון, היה יום רביעי ליום הסרט הלאומי של עם ישראל. אמנם לשם כך היה צריך לשאת את הפטפטת האיומה של "מוקד" מיד לאחר מהדורת "מבט", אבל אחרי עשר, היה עולה המסך על סרט הוליוודי בשחור ולבן. היום כמעט שקשה לשחזר את ההרגשה, אבל למחרת היום, היה הסרט ששודר לנושא שיחה ברחוב, פריבילגיה ששמורה לערוצים עם 100% רייטינג.

אולי כהומאז' לימי רביעי "ההם", ישדרו הערב ערוצי הסרטים כמה פנינים קולנועיות שקשה להתעלם מהן.

נתחיל דווקא במנה כבדה יחסית. "וינסנט רוצה לים" ("יס 1" 21:30). הסרט הזה מגולל את סיפורו הנוגע ללב של צעיר גרמני שלוקה בתמונת טורט ושיוצא להגשים את משאלתה האחרונה של אמו - לבקר בים באיטליה. מי שמסוגל להתמודד עם המטען הרגשי הכבד הזה, ועוד בגרמנית, ייהנה. מי שרוצה ליהנות מקלאסיקה קולנועית בניחוח אקטואלי, מוזמן לחכות עוד חצי שעה (22:00, "הוט פריים"), ולהצטרף לדסטין הופמן הצעיר ולרוברט רדפורד ולהתחקות אחר מעלליהם של יועציו של הנשיא ניקסון בפרשה שזכתה לימים להיקרא על שם בניין המשרדים שבו נפרץ מטה המפלגה הדמוקרטית, פרשת "ווטרגייט". כמעט שאי אפשר להאמין: "כל אנשי הנשיא", שביים אלן ג'י פאקולה ב-1976, מצליח עדיין להיות מאוד רלוונטי - ולמרות הסוף הידוע מראש, אפילו למתוח.

בחזרה לערוצי הלוויין: את האגרוף החזק ביותר לבטן, שמרנו עבורכם לסוף עם עוד סרט משנות ה-70 (1971), ועם עוד קצת דסטין הופמן בסרטו של סם פקינפה "כלבי הקש" ("הוט פריים", 00:15). הופמן הוא אינטלקטואל אמריקני ליברל שעובר להתגורר עם אשתו הצעירה והיפה (סוזן ג'ורג' שמצליחה לרגש גם כחלוף 41 שנים!) בכפר אנגלי שקט ופסטורלי, אלא שהפסטורליה הופכת מהר מאוד לסיוט אלים, בסרט כמעט נבואי על רכרוכיותו של "הגבר החדש", עוד הרבה לפני שנולד המושג הזה.