כעס במשרד התקשורת: בזק מסרבת למסור מידע

ל"גלובס" נודע כי בימים הקרובים צפויה בזק לקבל בקשה דרישה חדשה שבה ידרוש ממנה המשרד לקבל מידע מעודכן על רשת הסיבים האופטיים החדשה המתוכננת

כעס במשרד התקשורת על הזלזול שמפגינה בזק כלפי המשרד במסגרת סירובה לספק מידע על רשת הסיבים האופטיים שלה. ל"גלובס" נודע כי בימים הקרובים צפויה בזק לקבל בקשה דרישה חדשה שבה ידרוש ממנה המשרד לקבל מידע מעודכן על רשת הסיבים האופטיים החדשה המתוכננת, לאחר ששלחה מידע חלקי ולא מספק.

המשרד גם צפוי לדחות את בקשתה של החברה לביקור מקצועי ודורש שבזק תציג בפניו את המידע שביקש.

בכירים במשרד התקשורת סבורים שבזק מפגינה זילזול כאשר היא מסרבת למסור מידע עדכני, בדיוק כפי שקרה לפני 3 שנים כאשר החברה סירבה למסור מידע על רשת ה - NGN שבנייתה מסתיימת השנה. בזק הציגה למשרד התקשורת לפני שבועיים מצגת שהוצגה בפני הדירקטוריון לגבי הכוונה להתחיל ולפרוס סיבים אופטיים, ואולם התוכנית הייתה מאד כללית, לא הציגה לוחות זמנים ולא כללה פירוט על תוכניות העבודה ואזורי פריסה.

בזק הסבירה למשרד התקשורת שהיא מתחילה בביצוע עבודות אזרחיות ולכן היא גם לא תחליט בשלב הזה על בחירת הטכנולוגיה שבה תשתמש לאחר שתפרוס את הסיבים האופטיים. בזק אמרה גם כי כל התוכנית נמצאת בשלבי עבודה שונים ואין לחברה מידע רלוונטי שהיא יכולה למסור מהסיבה הפשוטה שפשוט אין לה תוכניות כאלה והם בשלבי תכנון.

החברה זימנה את ראשי המשרד אליה לצורך הצגת הנושא אך כאמור במשרד התקשורת לא מאמינים שלחברה אין מידע יותר מעודכן וחושדים שהחברה מנסה להסתיר מידע.

במשרד רואים חשיבות בהצגת הנתונים מפני שלשיטתם הרשת העתידית של בזק אמורה לפעול תחת אסדרה של שוק סיטונאי ולכן המפעילים המתחרים יצטרכו לפעול גם על גבי הרשת החדשה ומכאן הצורך בלימוד והכרת הנושא. בנוסף סבורים במשרד שחוסר הידיעה על מה מתכננת בזק ברשת שלה, הוא בעיה חמורה ביכולת הפיקוח עליה.