אלפי שקלים, לפעמים יותר, נדרשו לשלם ישראלים רבים שטסו עם הסלולרי שלהם לחו"ל וגלשו - לעתים בטעות - באינטרנט. חברות הסלולר, ארגוני הצרכנות, העיתונים וגם משרד התקשורת - כולם נחשפו לסיפורים של לקוחות מתוסכלים, וזו ככל הנראה הסיבה להתגייסותו של המשרד לטיפול בנושא הזה.
מדובר בחיובים אסטרונומיים בגין ביצוע פעולות כמו קריאת מיילים, צפייה בתכני וידיאו או שימוש בתוכנות מסרים כמו וייבר או WhatsApp במקומות שבהם אין גלישה חינם (Wi-Fi).
ל"גלובס" נודע כי בקרוב יתקיים שימוע שבו יידרשו חברות הסלולר להפוך את המצב הקיים, כך שברירת המחדל תהיה חסימת הגלישה, וכדי לגלוש יצטרך המנוי לבצע פעולה אקטיבית ולאשר את הגלישה.
במשרד מתייחסים לנושא הגלישה הסלולרית באינטרנט בחו"ל בדיוק כפי שהתייחסו לשירותי התוכן שניתנו עד לפני שנה וחצי למנויי הסלולר באמצעות חברות הסלולר על-ידי חברות כמו יוניסל ודומותיה. עד להתערבות המשרד - אותם שירותים היו כרוכים בתשלום גבוה, ההצטרפות אליהם בוצעה לא פעם במקרה, ואילו ההתנתקות הייתה כמעט בלתי אפשרית. בהנחיית משרד התקשורת נאלצו חברות התקשורת להפוך את סדר ההתקשרות - כך שרק לקוח שמבקש ביוזמתו לקבל שירותי תוכן נותן אישור אקטיבי - מקבל אותם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.