אליהו חברה לביטוח, הכשרה חברה לביטוח, מגדל, הראל ושומרה הן חברות הביטוח שבולטות לחיוב אצל סוכני הביטוח בכל נוגע לאופן התנהלותן בתחומי הביטוח הכללי, שכוללים ביטוחי דירות ורכב, בעוד שהפניקס ואיילון בולטות לרעה. כך עולה מסקר שביעות רצון הסוכנים בתחומי הביטוח הכללי שפרסמה היום (ג') לשכת סוכני ביטוח בכנס השנתי באילת.
לשכת סוכני ביטוח מציינת כי בשקלול כלל הפרמטרים שנבחנו בולטות לחיוב מעל ליתר שתי חברות ביטוח: שומרה - חברה בת קטנה של מנורה מבטחים ומגדל שמובילה במדדי שירות שמשפיעים ישירות על איכות השירות ללקוח ולא מתמקדים רק בטיב השירות לסוכן עצמו. במקביל, הראל, אליהו והכשרה בולטות זוכות לשביעות הרצון הכללית הרבה ביותר בקרב הסוכנים.
בסקר, שנערך על ידי חברת דיאלוג באוקטובר האחרון בקרב 701 מרואיינים כמדגם מייצג של סוכני הביטוח החברים בלשכת סוכני הביטוח עם טעות דגימה של 3.7%, נמצא כי שביעות הרצון הכללית של הסוכנים ירדה כמעט בכל הפרמטרים הנבחנים וכמעט בכל החברות ביחס לשנה שעברה.
בשלוש חברות נרשם הבדל מובהק לרעה בשביעות הרצון של הסוכנים, דרכם מתקיימים יחסי הלקוח (המבוטח) וחברת הביטוח: במנורה, כלל ביטוח והפניקס. בשורה התחתונה, בהראל ובמגדל שביעות הרצון הגבוהה יותר בקרב החברות הגדולות, לצד הכשרה ביטוח ואליהו ביטוח, בעוד שהפניקס, איילון וכלל ביטוח נמצאות בקצה ההפוך.
בסוגיית ההוגנות בטיפול בתביעות ביטוח הסוכנים העניקו למגדל את הציון הגבוה ביותר בקרב החברות הגדולות (8.1) בעוד שבענף כולו בלטו לחיוב חברות הכשרה ביטוח ואליהו (8.2).
מהצד השני ניצבות הפניקס (7.2) ואיילון (7) עם הציונים הנמוכים ביותר. מבחינת מהירות הטיפול בתביעות סוכני הביטוח מדרגים את חברת מגדל כטובה ביותר, כשגם הראל טובה מהממוצע בעוד שבקרב החברות הקטנות ביותר התמונה מרשימה בהרבה כשאליהו והכשרה חברה לביטוח בולטות במהירות גבוהה. יתר החברות מתחת לממוצע הענפי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.