המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת למרות החדשות מיוון

הושגה הסכמה בין שרי האוצר של גוש האירו, קרן המטבע הבינלאומית וה-ECB בנוגע להעברת סיוע נוסף ליוון

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת וזאת לאחר שברוב שעות היום המסחר התנהל בעליות שערים לאחר שהושגה הסכמה בין שרי האוצר של גוש האירו, קרן המטבע הבינלאומית וה-ECB בנוגע להעברת סיוע נוסף ליוון.

שרי האוצר של 17 מדינות גוש האירו החליטו, לאחר דיונים ממושכים בימים האחרונים, להקל את תנאי חבילת הסיוע למדינה. ההסכמה על העברת נתח נוסף מחבילת הסיוע ליוון הושג בהסכמה בין ה-ECB, גוש האירו וקרן המטבע הבינלאומית. יוון תקבל בדצמבר עוד כ-34.4 מיליארד אירו כסיוע ובמקביל הסכימו שרי האוצר להפחית את תשלומי הריבית על ההלוואות למדינה ולדחות את ההחזרים ב-10 שנים. בנוסף, הוחלט על תוכנית שאמורה לאפשר ליוון להוריד את נטל חובותיה מרמה של 190% מהתמ"ג ב-2014 לכ-124% מהתמ"ג בשנת 2020.

"אני שמח מאוד על התוצאה וההסכמות שהושגו לבסוף. אין ספק שזה יוריד את אי הוודאות ויחזק את הבטחון בגוש האירו בכלל וביוון בפרט", אמר מריו דראגי, נגיד ה-ECB.

באסיה הסתיים יום המסחר במגמה מעורבת.

"יש אנחת רווחה זמנית בשווקים לאחר שנפתרה, זמנית, עוד סוגייה יוונית", אמר לבלומברג Hitoshi Asaoka, מנהל השקעות בטוקיו. "בעיית יוון תצוץ מן הסתם עוד כמה פעמים בשנים הקרובות. עכשיו השוק יסתכל קדימה לבעיות אחרות כמו סוגיית הצוק הפיסקאלי בארה"ב.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול (ב') במגמה מעורבת, כשהמשקיעים עדיין מתחבטים בשאלת הצוק הפיסקלי, ועל רקע פגישת שרי האוצר של גוש האירו בנוגע לסיוע ליוון.

"אנחנו מצפים לחזרה לצמיחה עולמית ולחדשות טובות יותר בשנת 2013", כך אמר אתמול ביל אוניל, אסטרטג ההשקעות הראשי של קבוצת הבנקאות הפרטית במריל לינץ' במסיבת עיתונאים שנערכה בתל אביב. אוניל מסר את התחזיות שלו לשנה הבאה, והנימה העולה מדבריו אופטימית. להערכתו, שנת 2013 תעמוד בסימן של שיפור בשווקים ובכלכלה הגלובלית. "בארה"ב יש סיכוי אמיתי להתאוששות", אומר אוניל.

להערכת אוניל, "באירופה, הבנק המרכזי (ECB) יצטרך לעשות יותר בענייני מאקרו כלכלה, ההתאוששות שם תהיה איטית וקשה, והשיפור בגוש האירו יגיע לקראת סוף השנה. 2013 תהיה שנה טובה יותר לסין, עם תחילת ההשפעה של שינויי מדיניות".

מניית CSL, יצרנית התרופות הגדולה באוסטרליה, רשמה עלייה של 7% לשיא חדש לאחר שדיווחה על עלייה של 20% ברווחים.

עליות חדות נרשמו במניות יונדאי מוטור וקיה מוטור בסיאול על רקע אופטימיות בנוגע למכירות של שתי החברות בארה"ב.