חברת הסטארט-אפ הישראלית Rounds השיקה היום אפליקציות אייפון ואנדרואיד של שירות הווידיאו צ'אט שלה. עד כה משתמשי החברה השתמשו בשירות הוובי של החברה באמצעות אפליקציית פייסבוק ייעודית וכן תוספים לכרום ואפליקציה למחשב.
ב-Rounds רשומים היום למעלה מ-6 מיליון משתמשים, כשמיליון מתוכם הם משתמשים פעילים מדי חודש. זמן השימוש היומי הממוצע למשתמש עומד על 40 דקות - לאו דווקא בשיחה אחת אלא ברצף שיחות. למעלה מ-10% מהשיחות בין חברים הם שיחות שממוצע השיחה שלהן עומד על כ-30 דקות. על אף שבשוק קיימים שירותי וידיאו צ'אט שונים, הייחודיות של Rounds היא בפן הבידורי של השיחה.
"הדגש שלנו הוא על יצירת חוויה אמוציונלית שמקשרת בין תקשורת לבידור", מסביר בשיחה עם "גלובס" דני פישל, מנכ"ל ומייסד-שותף Rounds. כך, מאפשרת האפליקציה לצפות ביחד בסרטים ביו-טיוב, לשחק משחקים ועוד כ-30 פעילויות שונות.
חברת Rounds, שהוקמה ב-2008 על-ידי פישל, אילן לייבוביץ' ודימיטרי ססטק, עדיין לא מייצרת הכנסות והשימוש בשירותיה הוא חופשי. "ההתמקדות כרגע היא בחוויית המשתמש ובפתיחת השירותים לפלטפורמות נוספות", הוא מציין. לדבריו, בהמשך מתוכננים מודלים עסקיים שונים, בהם מודל Freemium ומכירת מוצרים וירטואליים במסגרת שיחות הווידיאו.
פישל מסביר כי הגרסה שהושקה למכשירי הסמארטפון היו היא גרסה פשוטה יותר לעומת הגרסה הממוחשבת ולא כוללת את שלל הפעילויות המוצעות בפייסבוק ובאפליקציה למחשב אלא רק את חמש הבולטות: שיתוף תמונות בזמן וידיאו צ'אט, צפייה משותפת בסרטונים ביו-טיוב, אפקטים של ציור, אפקט של תא צילום ועוד. על אף שהיא מציעה פעילויות בזמן השיחה, פישל עדיין מונה כמה מתחרים בשוק שיחות הווידיאו הרגילות. "גוגל hangout הם ללא ספק בזירה הזאת ומציעים חוויה נקייה וטובה עם אוריינטציה גוגלית. היתרון ובעצם גם החיסרון שלה הוא שהיא ונועדה לקדם את גוגל פלוס", אומר פישל. מתחרה נוספת שמונה פישל היא חברת Airtime שהקים מייסד נאפסטר ואחד מהאנשים שדחפו את פייסבוק בתחילת הדרך, שון פארקר. "הם יצאו ברעש ובצלצולים אבל לא צלחו עד עכשיו. הם מתרכזים הרבה יותר בלהפגיש אנשים חדשים ביחד. לנו חשוב הרבה יותר להפגיש את האנשים שקרובים אליך".
פישל מתייחס גם לשיתוף הפעולה שהושק בשנה שעברה בין פייסבוק לסקייפ, שמאפשר שיחות וידיאו בין חברים ברשת החברתית הפופולרית. "בשנייה שהם השיקו את שיתוף הפעולה, כמות המשתמשים הנרשמים מדי יום למערכת שלנו זינקה ב-50%. זה הביא הרבה מודעות והכרה לשוק".
באשר לסקייפ עצמה, ציין פישל כי "סקייפ הוא כלי מאוד זול וטוב לניהול שיחות בצורה שבעיקר עובדת באחד על אחד. אנחנו לחלוטין לא רואים את עצמנו כגוף כזה ואף פעם לא נרוויח שקל מלהיות כלי תקשורתי. הלחם והחמאה שלנו הוא להביא את התחום הבידורי של העולם האפליקטיבי ולחבר אותו במקשה אחת עם עולם השיחות". פישל מספר כי מספר קהל היעד המוביל של Rounds הוא 18-24, כשככלל בני 13-24 הם 70% מהמשתמשים שלנו. באשר לחוויה החדשה שמצפה ללקוחות החברה בסלולר, אמר פישל כי "הסלולר מציג גם קשיים וגם יתרונות וההתנהגות תהיה שונה. אנחנו מצפים לשיחות יותר קצרות אבל מצד שני לקחת חווייה נייחת ולשדרג ולנסות למנף את היכולות של hangout במכשיר שהוא נייד כמו אפשרות להשתמש במצלמה קדמית ואחורית, להעלות תמונות מהמכשיר ולחלוק אותן ועוד".
באשר למתחרים בסלולר, "בהחלט יש שם שחקנים חדשים כמו Tango ו-ooVoo. באשר לשירות הווידיאו צ'אט של אפל, Facetime, אומר פישל כי "אחד החסרונות של השירות הוא שהוא יוצר גן סגור שקובע לך עם מי לדבר. אם יש לך 50 חברים, ש-15 מהם באייפון, 20 באנדרואיד ועוד 15 בווינדוס פון, אז אני לא רוצה שירות שיגביל אותי לדבר רק עם אלה שבאייפון ולא לחשוב מראש אם לצד השני יש Facetime או לא".
החברה גייסה עד היום 5.5 מיליון דולר, בין היתר מקרן רודיום ומחברת הטלקום האמריקנית ורייזון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.