אומנם בטר-פלייס נאלצה לפתוח בצעדי התייעלות נרחבים ולפטר מאות עובדים בשל נתוני המכירות הפושרים, אולם היא יכולה להתנחם בכך שארגון TEN-T הכתיר אותה בסוף השבוע האחרון כאחד מ- 10 הפרויקטים המשפיעים על תעשיית התחבורה באירופה ב-2012 זאת בשל יישום חלופות לשימוש בדלקים מזהמים ופיתוח תשתיות לנקודות החלפת סוללה.
ארגון TEN-T הינו חלק ממיזם נרחב של רשות התחבורה האירופאית, לקידום פרויקטים של תחבורה ירוקה ונקייה, ולהשמשת כלי רכב חשמליים. עשרת הפרויקטים שנבחרו משקפים את הפרויקטים בעלי השפעה החיובית ביותר על עתיד התחבורה האירופית, והם נתמכים ע"י הארגון (במימון ישיר של האיחוד האירופי).
האיחוד האירופי משקיע מאמצים רבים בצמצום השימוש בדלק לתחבורה, כשההוצאה השנתית הממוצעת על שימוש בדלק בקרב כל מדינות האיחוד עולה על 160 מיליון יורו. לאור העלויות העצומות, הזיהום והעובדה כי עד 2020 90% מכמות הנפט הנצרכת באיחוד תגיע מייבוא, פועל האיחוד להרחבת היצע לחלופות דלק לתחבורה - ובין היתר במיזמים רכב חשמליים.
הבחירה בבטר-פלייס מגיעה במקביל להשלמת תשתית תחנות החלפת הסוללה בדנמרק, כשהחברה מציעה 18 תחנות כאלו בכל רחבי המדינה. מנהלי החברה בדנמרק מספרים על שיעור שביעות רצון של 80% בקרב הלקוחות.
כמו כן מדווח מטה החברה בהולנד על תוצאות ראשונות מוצלחות לפיילוט המוניות החשמליות בנמל התעופה סכיפהול שבאמסטרדם, שנחנך בחודש ספטמבר האחרון. החברה מדווחת כי 10 המוניות החשמליות הפועלות בנמל עוברות מרחק (בממוצע ליום) של 600 ק"מ, תוך שימוש בתחנת החלפה אחת המוצבת בנמל התעופה.
מאז שיצא הפרויקט לדרך, ביצעו המוניות למעלה מ-4,000 נסיעות בטווח של למעלה מ- 135,000 ק"מ. מנהלי החברה צופים כי כל מונית צפויה לעבור מרחק של 80,00 ק"מ בשנה. פיילוט המוניות בסכיפהול הוא חלק מפרויקט רחב למטרת "די קרבוניזציה" של כבישי אירופה, במימון חלקי של מועצת התחבורה הטרנס -אירופית. הפרויקט זכה למימון נוסף בהיקף של 5 מיליון יורו ע"י האיחוד האירופי במסגרת תכנית ה-TEN-T.
"התוצאות של הפרויקט בסכיפהול מעידות כי המודל שלנו מצליח לספק נוחות לסגמנט הלקוחות התובעני ביותר- נהג המונית", כך אמר ייל ואסטרט, מנהל פיתוח עסקי ב-בטר-פלייס הולנד. "הן השותפים והן הלקוחות שלנו עזרו לנו להפוך את הפרויקט להצלחה אמיתית, ואנו נשארים מחויבים להמשיך וליישם את המודל בהצלחה גם בקרב חברות עם ציי רכב ובגם בקרב לקוחות פרטיים- בהקדם האפשרי".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.