חברת NCR , שנסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של 3.8 מיליארד דולר, מספקת פתרונות בתחום הקמעונאות. החברה הוקמה בשנת 1884, ולתקופה מסוימת בשנות ה-90 של המאה הקודמת הייתה חלק מחברת התקשורת AT&T.
לאורך השנים רכשה NCR מספר חברות, והרכישה האחרונה שעליה דיווחה, בשבוע שעבר, היא של החברה הישראלית ריטליקס . NCR רוכשת את החברה מרעננה תמורת כ-800 מיליון דולר - פרמיה של 37% על פני מחיר השוק של ריטליקס לפני הדיווח על הרכישה.
ריטליקס היא ספקית תוכנה ושירותים לתחום הקמעונאות, ובהם פתרונות לנקודות מכירה, ניהול חנויות, שיווק ולוגיסטיקה. פתרונותיה מוטמעים ביותר מ-400 אלף אתרים ואצל כ-70 אלף קמעונאיות ב-50 מדינות. העסקה תושלם במהלך הרבעון הראשון של 2013, בכפוף למספר תנאים.
היסטורית, NCR התמקדה במכירת חומרה לקמעונאיות גדולות, וכזה היה גם החוזה האחרון לאספקת מערכות לרשת וולמארט. ריטליקס נראית ממוקדת יותר במכירת תוכנה ושירותים, ולפיכך עשויה לעזור להרחיב את סט הפתרונות של NCR. זאת, בנוסף לתרומה של כ-20 מיליון דולר למכירות בתחום הפתרונות מבוססי ה-SaaS (תוכנה כשירות).
על בסיס הצהרות ההנהלה, אנו מצפים שרכישת ריטליקס תתרום מיד עם השלמתה לרווח הנקי למניה של NCR, על בסיס Non-GAAP. לפי תחזיות השוק, ריטליקס הייתה אמורה לרשום בשנת 2013 הכנסות של כ-300 מיליון דולר ו-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בהיקף של כ-37.5 מיליון דולר. במהלך 2013 החיסכון בעלויות צפוי להיות של 10-5 מיליון דולר, שצפוי לעלות לרמה של 20-25 מיליון דולר לשנה בשלוש השנים הבאות. להערכתנו, ריטליקס תתרום כ-10 סנט לרווח למניהNon-GAAP של NCR בשנת 2013.
אנו מותירים את המלצתנו למניית NCR על "תשואת יתר" (סיכון ממוצע), ומעריכים שהעסקה תומכת בתזה שלנו, אשר לפיה NCR מבצעת שינוי אסטרטגי רב-שנתי לכיוון עסקי התוכנה והשירותים, שהם בעלי שולי רווח גבוהים יותר ועם יותר הכנסות חוזרות. מחיר היעד למניית NCR נותר 28 דולר - פרמיה של 17% על מחיר השוק.
* RBC, שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.