נעילה חיובית בבורסה; רציו ירדה, דיסקונט עלתה ב-2.4%

עליות באירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט ■ המרוץ אחר דיסקונט ניו יורק מתחמם - בנק הפועלים קיבל היתר מרשויות החוק בארה"ב לרכישה

יום המסחר בבורסה של תל אביב (ד') ננעל בעליות שערים במדדים המובילים. זאת בעת שבבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי ניו-יורק נרשמות עליות לאחר שבוול סטריט הסתיים המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לירידות.

היום ב-15:15 פורסם סקר ה-ADP בארה"ב, שהצביע על הוספה של 118 אלף משרות במשק האמריקני בנובמבר, פחות מהצפי להוספה של 125 אלף משרות. נתון התעסוקה הרשמי שיפורסם ביום ו' צפוי להשפיע על וול סטריט, והוא יהיה הראשון שיתפרסם מאז בחירתו של אובמה לכהונה השנייה בבית הלבן.

סוגיית הצוק הפיסקלי ממשיכה להשפיע על השווקים ואמש התראיין נשיא ארה"ב ברק אובמה לרשת בלומברג ואמר כי הוא מוכן לוויתורים במו"מ מול הרפובליקנים, אשר קראו לו לקצץ בהוצאות הציבוריות כמו למשל על ביטוחי בריאות לקשישים.

מנכ"ל קרנות הנאמנות של אפסילון עידן אזולאי מציין כי "הסנטימנט החיובי בשוק המניות נמשך היום בעיקר בזכות נתונים חיוביים שמתפרסמים בעולם, בעיקר בארה"ב ובסין. גם אירופה מראה התייצבות. כל אלו, לצד הריבית הנמוכה, מסייעים למגמה וכנראה שגם ימשיכו לתמוך בעתיד הנראה לעין".

המרוץ אחר דיסקונט ניו יורק מתחמם

אמש נחשף ב"גלובס" כי בנק הפועלים קיבל היתר מקדמי מרשויות הפיקוח האמריקניות לרכוש את דיסקונט ניו יורק. לפי הערכות, דיסקונט דורש כ-900 מיליון דולר בעבור דיסקונט ניו יורק - סכום הגבוה בכ-8% מההון העצמי של הבנק. מכירת דיסקונט ניו יורק (אם תצא אל הפועל) תשנה באופן דרמטי את מבנה ההון של בנק דיסקונט.

מריל לינץ', זרוע המחקר של בנק אוף אמריקה, העלתה אתמול את המלצתה למניית פרטנר . חיים ישראל, אנליסט הטלקום של מריל לינץ' המליץ היום על פרטנר ב"קנייה" לעומת המלצה קודמת של "תשואת חסר". מחיר היעד לפרטנר הוא 28.5 שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]