נעילה מעורבת באירופה חרף נתוני התעסוקה בארה"ב

כ-146 אלף משרות נוצרו בחודש נובמבר בארה"ב; שיעור האבטלה ירד ל-7.7% ■ הבונדסבנק הגרמני חתך את תחזית הצמיחה הלאומית ל-2013 ■ הייצור בבריטניה התכווץ ב-1.7% באוקטובר

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ו') במגמה מעורבת לאחר שהבונדסבנק חתך תחזיות הצמיחה ל-2012 ו-2013 בהמשך לתחזית ה-ECB מאתמול. נראה כי המשקיעים מתעלמים מנתון התעסוקה שהתפרסם בארה"ב והצביע על יצירה של 146 אלף משרות בנובמבר - מעל הצפי בשווקים. שיעור האבטלה הפתיע גם הוא וירד ל-7.7%.

אתמול הותיר נשיא ה-ECB מריו דרגי את ריבית גוש האירו על כנה בשיעור של 0.75%, ואמר כי שיעור האינפלציה יירד מתחת לרמה של 2% ב-2013 וכצפוי נשאר פסימי לגבי עתיד הכלכלה של גוש האירו כאשר טען כי "החולשה הכלכלית תחמיר בשנה הבאה". עוד אמר דרגי כי ההתאוששות תחול רק בשלהי 2013 כאשר הביטחון ישוב לשווקים ביחד עם הביקושים הגלובלים. לכן, הוא צופה שיעור צמיחה שלילי שבין 0.4% ל-0.6% ב-2012 כאשר ב-2013 שיעור הצמיחה החזוי יעמוד ימשיך להיות שלילי, בשיעור שנע בין 0.4% ל-0.9%.

עוד התפרסמו אתמול נתוני התמ"ג של גוש האירו לרבעון השלישי של השנה. הנתונים מצביעים כי גוש האירו נכנס למיתון שני תוך 4 שנים וזאת לאחר שברבעון השלישי של השנה נרשמה צמיחה שלילית בתמ"ג של 0.1%.

בגרמניה חתך היום הבנק המרכזי במדינה, הבונדסבנק, את תחזית הצמיחה שלו לשנת 2013. כעת חוזה הבנק צמיחה בשיעור של 0.4% בלבד, לעומת תחזית של 1.6% מחודש יוני השנה. ל-2012 חוזה הבנק צמיחה של 0.7% לעומת תחזית קודמת של 1%.

בארה"ב התפרסמו היום נתוני התעסוקה לחודש נובמבר, שהצביעו על יצירה של 146 אלף משרות בנובמבר, בעוד שיעור האבטלה ירד ל-7.7%. האנליסטים צפו כי המשק האמריקני ייצור לכל היותר כ-90 אלף משרות ושיעור באבטלה יוותר על כנו ברמה של 7.9%. זאת, לאחר ששלשום פורסם סקר ADP, שבודק את מספר המשרות החדשות שנוצרו במגזר הפרטי, והצביע על יצירת מספר מאכזב של 118 אלף מקומות עבודה, כשהצפי היה ליצירת 125 אלף מקומות.

מגמה מעורבת באסיה

באסיה נסחרו הבורסות היום במגמה מעורבת על רקע זינוק במחירי המניות בסין, שעה שהמשקיעים מצפים לנתונים כלכליים חדשים מהכלכלה השנייה בגודלה בעולם. בנוסף ממתינים המשקיעים לנתוני התעסוקה בארה"ב שיתפרסמו היום.

מדד הניקיי היפני עבר לירידות לאחר שרעידת אדמה בעוצמה של 7.3 בסולם ריכטר פקדה את חופי המדינה ואזהרת צונאמי התפרסמה. מוקדם יותר היום עלה המדד לשיא של שבעה חודשים, זה היום השני ברציפות, על רקע המשך הצפי להקלה מוניטרית נוספת על ידי הבנק המרכזי.

מניית סמסונג מרכזת עניין על רקע תחילת משפט נוסף בינה לבין אפל בארה"ב.