הבורסה סגרה בעליות; טבע עלתה 2.7%, מלאנוקס 2.5%

קרנות הנאמנות גייסו יותר ממיליארד שקל בשבוע החולף ■ לאומי השלים את עסקת המניות עם אבגול ■ המחזור הסתכם בכ-584 מיליון שקל

המסחר בבורסה בתל אביב נסגר היום (א') בעליות, ברקע לירידה המפתיעה בשיעור האבטלה בארה"ב לרמה של 7.7% ועלייה בקצב יצירת המשרות בנובמבר (נתונים שפורסמו ביום שישי בארה"ב). אולם, ברקע עדיין מרחף האיום של הצוק הפיסקלי, מאחר שמעצבי המדיניות בארה"ב עדיין לא הגיעו לפשרה. ועידת ישראל לעסקים לשנת 2012 נפתחה היום, בהשתתפות בכירי עולם העסקים והכלכלה מהארץ והעולם. מחזור המסחר הסתכם בכ-584 מיליון שקל.

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל ביום חמישי בירידות שערים קלות כשמדד ת"א איבדת 0.17% ונסגר על רמה של 1,228.53 נקודות. זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס" מעריך שאומנם המדד לא פרץ במהלך השבוע את רף ה-1240 נקודות, המשך המגמה לטווח ארוך של המדד הינה כלפי מעלה כל עוד הוא לא יורד מתחת ל-1,210 נקודות.

היום נפתחה ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" בה ישתתפו בכירים מהארץ והעולם וידונו בהתפתחויות הכלכליות המהותיות. ד"ר חוסה וינאלס, היועץ הפיננסי הראשי של קרן המטבע הבינ"ל (IMF) שהתארח בועידה אמר כי "בקרוב מאוד ההחלטות שנלקחו בשנה האחרונה יתנו את אותותיהן ולהשפיע לחיוב על השווקים. אין לדעתי החלטות שצפויות להתקבל בשבועות הקרובים אלא לצערי הדיבורים על מה צריך לעשות יתגברו". ד"ר הנס פול בורקנר, מנכ"ל בוסטון קונסלטינג גרופ, אמר כי הוא מאמין כי בסופו של דבר יימצא פתרון לבעיית הצוק הפיסקלי בארה"ב. (לסיפור המלא)

לשידור החי של ועידת ישראל לעסקים

"בשבוע הנוכחי צפוי יותר אקשן מהסיבה הפשוטה שהעולם אולי גשר צר מאוד אבל על הגרפים, גשרים צרים לא מחזיקים זמן רב", כתב סגל בסקירה השבועית שלו. "את נקודת התמיכה הקריטית ניתן להגדיר ב-1,210 נקודות. מהלך מתחת ל-1,210 יסתור את התרחיש השורי המוצג כאן. אז הנה הגשר שלנו, 1,240-1,210 נקודות. מהלך מתחת ל-1,210 - נפילה למים. מעל 1,240 נק', טיפוס לשמיים".

תעשיית קרנות הנאמנות פתחה את דצמבר בסערה עם גיוסים של יותר ממיליארד שקל - עלייה של כ-10% לעומת השבוע הקודם. המשקיעים המשיכו והגדילו את החשיפה לקרנות הקונצרניות שגייסו כ-480 מיליון שקל, אם כי בקצב הנמוך בכ-15% לעומת השבוע הקודם. (לסיפור המלא)

נעבור לשווקים בעולם ולארצות הברית בפרט שם התפרסמו נתוני התעסוקה של חודש נובמבר, על רקע הקיפאון במגעים בין הדמוקרטים לרפובליקנים בנוגע להסכם על תקציב הממשל שימנע את הצוק הפיסקלי. הנתונים שפורסמו ביום שישי הפתיעו לטובה כשהראו כי שיעור האבטלה ירד ל-7.7% מרמה של 7.9% בעוד שהאנליסטים ציפו כי האבטלה תעלה שוב לאזור ה-8%. הנתונים הראו כי בחודש נובמבר נוצרו 148 אלף משרות חדשות בעוד שהאנליסטים ציפו ל-93 אלף משרות בלבד.

באירופה חתך הבנק המרכזי את תחזית הצמיחה לגוש האירו לשנת 2013. במסיבת עיתונאים שקיים נשיא הבנק מריו דרגי ביום חמישי הוא קבע כי בשנת 2012 תירשם צמיחה שלילית שבין 0.4% ל-0.6% כאשר ב-2013 שיעור הצמיחה החזוי ימשיך להיות שלילי בשיעורים של בין 0.4% ל-0.9%. לפני מסיבת העיתונאים הותיר הבנק המרכזי את הריבית בגוש האירו על רמתה הנוכחית 0.75% - הרמה הנמוכה ביותר בהיסטוריה של גוש האירו.

גורם רשמי בממשלת יוון אמר אתמול כי תוכנית רכישת האג"ח העצמית של המדינה הצליחה כשהמדינה הצליחה לקבל הצעות בשווי של 30 מיליארד אירו בהתאם למחיר היעד. במסגרת הסכם בין יוון למוסדות הבינלאומיים, המדינה תבצע רכישה עצמית של אג"ח בשווי של 30 מיליארד אירו תמורת 10 מיליארד אירו מה שיפחית את החוב של יוון ב-20 מיליארד אירו. השלמת המהלך בהצלחה הינו אחד מהתנאים המרכזיים עבור יוון לקבלת נתח של 30 מיליארד אירו מחבילת החילוץ

טבע ממשיכה בהתקדמות

מניית טבע ריכזה עניין רב על רקע הצגת התוכנית האסטרטגית החדשה שלה מחרתיים (ג'). עפ"י דיווח בסוכנות רויטרס, בוול סטריט מצפים בין היתר להעלאה משמעותית של חלוקת הדיבידנד של טבע.

לאומי הודיע היום על השלמתה של עסקת רכישת המניות בחברת אבגול , בהיקף של כ-63 מיליון שקלים, אשר נרכשו באמצעות זרוע ההשקעות הריאליות של הקבוצה - חברת לאומי פרטנרס. המניות נרכשו במסגרת מימוש אופציות לפי הסכם ההשקעה,ומהוות 8.3% מהון המניות של החברה (בדילול מלא) ומשקפות מחיר של 2.5 שקלים למניה. . במסגרת השלמת העסקה עלו אחזקותיה של לאומי פרטנרס באבגול ל-20%.

מקורבים ל-IDB אמרו ביום חמישי ל"גלובס" כי המיליארדר היהודי אדווארדו אלשטיין קרוב לממש את האופציה לממש את האופציה בגנדן, החברה הפרטית דרכה נוחי דנקנר משקיע באידיבי אחזקות, ולהשקיע עוד 75 מיליון דולר בחברה, בנוסף ל-25 מיליון דולר שכבר הושקעו. כעת, על פי הגורמים, עובדים הצדדים על האישורים הרגולטוריים על מנת לאשר את מימוש האופציה.

חודש לאחר שהודיע שהוא מוותר על השליטה באמפל , הגיש יוסי מימן, למחזיקי האג"ח הצעה חדשה: יקבלו מניות מועדפות בחברה בתמורה לפטור מתביעות נגד בעל השליטה והנהלת החברה. ביום חמישי התקיים בניו-יורק דיון בעתיד החברה.

שותפויות "לוויתן" (דלק קידוחים , אבנר ורציו ) יתחילו להפיק גז מהמאגר כבר בשנת 2016, בכמות של 750 מיליון רגל מעוקב ביום - כך עולה מדיווח של נובל אנרג'י ביום חמישי לבורסה בארה"ב, במסגרת כנס אנליסטים שהיא ערכה.

חברת פרוטליקס הישראלית שפיתחה תרופה למחלת הגושה המופקת בתאי צמח, הודיעה ביום חמישי כי נכנסה להסכם נוסף עם חברת התרופות הבינלאומית פייזר , שהינה המשווקת של המוצר. במסגרת ההסכם החדש, פייזר תשלם לפרוטליקס 8.3 מיליון דולר, עם השלמת ניסויי המשך בתרופה לגושה (ה-Elelyso) אשר פרוטליקס כבר עורכת, וכן מספר ניסויים חדשים באותה התרופה.