נעילה יציבה באחד העם; לא מאמינים לטבע - צללה 3.9%

דיסקונט והבינלאומי צפויים לקדם חלוקת דיבידנד חד פעמי בגובה מאות מיליוני שקלים מכאל ■ טבע הציגה אמש את התוכנית האסטרטגית והכריזה על דיבידנד חדש ■ הערכות: ברננקי יכריז הערב על QE4

יום המסחר בבורסה של תל-אביב נחתם היום (ד') במגמה יציבה, כאשר מדד המעו"ף נותר ללא שינוי ואילו מדד הבנקים טיפס בכ-1.6%. זאת,ברקע לעליות בוול סטריט אמש והמשך למגמה החיובית בבורסות אירופה ובאסיה. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל.

יניב פגוט, אסטרטג ראשי בקבוצת איילון, מציין כי "נמשכת המגמה החיובית במניות הבנקים המשלימות עלייה פנומנלית של כ-50% מן התחתית שנרשמה ב-13 באוגוסט ועלייה של כ-25% מתחילת שנת 2012. מניות הסקטור בהחלט ראויות לתואר הפתעת השנה. בקצב הנוכחי קיימת הסתברות לא מבוטלת כי ביצועי הסקטור ידביקו את ביצועי סקטור הטכנולוגיה וממש כמו במדד S&P 500 יהפוך סקטור זה למנצח הגדול של השנה. הסקטור הבנקאי עדיין לא השיב את נזקי שנת 2011 אזי צנח מדד הבנקים המקומי ב-34%. גם אז נזכיר בניגוד גמור לתחזיות. נראה כי האווירה החיובית בשווקים הגלובליים והמקומיים המונעת על ידי ריביות גלובליות אפסיות תכרסם בפרמיית הסיכון של מניות הבנקים המקומיות ותשמר את המגמה החיובית במניות אלו בטווח הקצר".

פגוט הזהיר מפני היסחפות בגל העליות בשוק ההון, תוך התעלמות מהסיכונים: "נזכיר כי הגורמים אשר הביאו לקריסת מניות הבנקים בשנת 2011 לא נעלמו מן העולם : משבר החובות הגלובלי וחשש מהפרשות גבוהות ושחיקה ברווחיות. אנו בתקופה בה הסיכון חוזר בהתמדה לאופנה, אופנות בשוק ההון כידוע נוטות להתחלף ויש להביא זאת בחשבון באסטרטגיית ההשקעה לשנת 2013. השמיים הגלובליים עדיין אפרוריים ובתרחיש של היפוך מגמה בשווקים מניות הבנקים תהיינה הראשונות להיפגע. לפיכך, אנו תומכים בהחזקת משקל שוק סקטוריאלי במדד מניות זה וכן רואים ערך מוסף לבניית מדד בנקים סינטטי המבוסס על מניות בנקאיות מומלצות ולא להתבסס על משקלות המדד בבורסה".

הערב ה'פד' צפוי לפרסם את החלטת הריבית לחודש דצמבר, כאשר ההערכות הרווחות בשווקים הם כי ברננקי יכריז על הרחבה של תוכנית רכישות האג"ח הממשלתיות שלו, לאור סיומה של תוכנית "אופריישן טוויסט".

טבע הציגה התכנית האסטרטגית

טבע הציגה אמש את תוכניתה האסטרטגית, עליה עמל המנכ"ל ג'רמי לוין מאז נכנס לתפקידו במאי. במצגת שהוצגה למשקיעים צויין כי ההחזר למשקיעים יעמוד על 1-2 מיליארד דולר בשנה, כאשר הדיבידנד יגיע ל-20%-25% מתזרים המזומנים מפעילות, ובמקביל יבוצע Buy Back (רכישה עצמית של מניות). עוד עולה מהמצגת כי הצמיחה האורגנית של החברה תימשך למרות תפוגת הבלעדיות על תרופת הקופקסון ב-2015. המשקיעים עם זאת הגיבו באכזבה והמניה רושמת ירידה עקב פער שלילי של כ-3%.

גם מלאנוקס , פריגו ונייס ירדו עקב פערים שליליים.

אתמול דיווחנו כי חברת החשמל מאיימת "לשקול מחדש" את הסכם הגז עם "תמר" אם לא תשונה החלטת רשות הגז במשרד האנרגיה לחייב את החברה לוותר על חלק מהכמות המגיעה לה לטובת מפעלי תעשייה קטנים. מדובר בעיסקת הגז הגדולה ביותר שנחתמה במשק ושאושרה לפני חצי שנה בתום מו"מ ממושך ותהליכי אישור מפרכים. נציין את ישראמקו , אבנר , קבוצת דלק ודלק קידוחים.

מניות הבנקים ממשיכות קדימה. אתמול דיווחנו כי בעלי השליטה בחברת כרטיסי האשראי כאל, בנק דיסקונט והבינלאומי מקדמים מספר תהליכים בחברה, שצפויים להביא לירידה בשיעורי הרווחיות ולעלייה במינוף של כאל. התהליכים כוללים הגדלת העמלות שמקבלים דיסקונט והבינלאומי מכאל בגין הנפקה והפצת הכרטיסים; חלוקת דיבידנד חד פעמי בגובה מאות מיליוני שקלים וכן גיוס של כתבי התחייבויות נדחים (אג"ח) בהיקף של עד חצי מיליארד שקל. אם אכן יבוצע הגיוס, תהיה זו הפעם הראשונה שחברת כרטיסי אשראי מגייסת חוב בשוק ההון. (לסיפור המלא)

התקדמות משמעותית חלה אמש בין אי.די.בי לבין מחזיקי האג"ח. אי.די.בי ונציגות מחזיקי האג"ח שמורכבת מפסגות, אקסלנס, הראל וקופות הגמל גילעד ינהלו מגעים לגיבוש מתווה מוסכם לחיזוק בסיסה הפיננסי של החברה עד סוף חודש אפריל. אם וכאשר יגובש הסכם בין הצדדים עד לתאריך זה, יתחייבו אי.די.בי וגנדן כי בחברה יושקע סכום נוסף של 60 מיליון שקל עד לסוף מאי 2012. בנוסף, הנאמנים והנציגות יימנעו מלנקוט כל פעולה משפטית נגד החברה עד לתאריך 30 באפריל.

חברת מג'יק תספק תשתית לפיתוח יישומים ארגוניים למוסד פיננסי מוביל באנגליה ב-1.5 מיליון דולר במסגרת תנאי העסקה תספק מג'יק רישיונות של פלטפורמת פיתוח המיועדת לסביבת Mainframe ושירותי תחזוקה ל-3 שנים.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]