המסחר באירופה ננעל בעליות על רקע האופטימיות מארה"ב

דיווחים: אובמה הגיש הצעה חדשה - הפער מול הרפובליקאים מצטמק ■ מניות הבנקים והכריה הובילו את העליות באירופה ■ בורסות אסיה בשיא של 9 חודשים

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') על רקע אופטימיות בנוגע להתקדמות במו"מ לפתרון הצוק הפיסקלי בארה"ב. גם באסיה נרשמות הבוקר עליות שערים. המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו בעליות של יותר מ-0.5%.

"בסך הכל יש אינדיקציות לכך שיש איזושהי התקדמות וזה מספיק כדי לדחוף את השווקים מעלה", אמר מרקוס הובר, מנכ"ל HNW Trading.

מדד Stoxx 600 עולה ב-0.3% בהובלת מניות הבנקים והכריה, ומשלים עלייה של כ-15% מתחילת השנה. מניית רולס רויס עולה לאחר שהודיעה על הסכם Skymark Airlines על אספקת מנועים למטוסים.

סוכנויות רויטרס ו-AP דיווחו הלילה כי נשיא ארה"ב ברק אובמה הגיש הצעה חדשה לרפובליקאים במסגרת המו"מ על הצוק הפיסקלי. מדובר בהצעה שמתקרבת יותר לעמדותיהם של הרפובליקאים, לאחר שאלה התגמשו והסכימו לראשונה להטיל מס עשירים. (לסיפור המלא)

"אנו מקבלים סימנים שיש התפתחויות חיוביות במו"מ על הצוק הפיסקלי", אמר לסוכנות בלומברג בלינדה אלן, אנליסט ב-Colonial First State. "יש גם איתותים לכך שהבנק המרכזי של יפון יהיה אגרסיבי יותר ברכישות האג"ח שלו וינסה לגרום לפיחות בין, כך שזה יכול לתמוך במניות היפניות".

אסיה עלתה על רקע האופטימיות מארה"ב

בורסות אסיה עולות היום לשיא של 9 חודשים לאור העליות בוול סטריט, וזאת בשל הדיווחים על התקדמות במו"מ על הצוק הפיסקלי בארה"ב. מדד MSCI אסיה עולה ב-0.5% לשיא שלא נראה מ-19 במארס.

ה-MSCI אסיה עלה מתחילת השנה ב-12% על רקע תוכניות ההקלה הכמותית שהשיקו הבנקים המרכזיים ביפן, ארה"ב ואירופה. המדד נסחר לפי מכפיל רווח של 14.5 על הרווח החזוי בשנה הקרובה, לעומת 13.8 ב-S&P 500 ו-12.7 במדד Stoxx 600 האירופי.

מבין המניות הבולטות היום באסיה, מניות הבנקים ביפן עולות על רקע ציפיות להגדלת רכישות האג"ח ע"י הבנק המרכזי. נציין בהקשר הז את מניית מיצובישי UFG ואת מיזוהו פייננשל .

בסין, סוכנות בלומברג דיווחה היום כי קובעי המדיניות הציבו יעד צמיחה של 7.5% בלבד לשנת 2013 - זו השנה השנייה ברציפות. מדובר ביעד נמוך בהשוואה לצמיחה ממוצעת של 10% ומעלה בעשור החולף. (לסיפור המלא)