ההמלצות החמות: 5 מניות שצפויות ליהנות מתוכנית אובמה

בקרב האנליסטים קיימת תמימות דעים כמעט שהמרוויחים הגדולים מרפורמת הבריאות יהיו בתי החולים, חברות תרופות מסויימות וגם חלק מחברות הביטוח

ההשפעות המרכזיות של תוכנית הבריאות הפדראלית של הנשיא אובמה לא יורגשו עד לתחילת שנת 2014 אולם כבר במהלך 2013 צפויות מניות מסויימות בוול סטריט להנות מהציפיה לקראת ההשקה של התכנית.

בקרב האנליסטים קיימת תמימות דעים כמעט שהמרוויחים הגדולים מרפורמת הבריאות יהיו בתי החולים, חברות תרופות מסויימות וגם חלק מחברות הביטוח.

באתר מארקטווטץ' התפרסמה כתבה על 5 מניות שצפויות להנות מהתכנית.

1. HCA Holdings (סימול: HCA). החברה היא מפעילת בתי החולים הגדולה בארה"ב (יש בבעלותה 263 בתי חולים ומרכזי ניתוח ב-20 מדינות בארה"ב). כשעשרות מיליוני אזרחים יצטרפו לביטוח בריאות כזה או אחר בתי החולים יוכלו להנות מהכנסות של מיליארדי דולרים, שיגיעו גם ממחיקת חובות קודמים.

2. יונייטד-הלת' גרופ . חברת הביטוח הגדולה בארה"ב בתחום ביטוחי הבריאות. צפויה להנות מהתהליך שכן צפויים להצטרף ללקוחותיה מיליוני מבוטחים חדשים במספר קטגוריות. גם WellPoint , חברת הביטוח השנייה בגודלה, צפויה להנות.

3. Express Scripts . מנהלת תוכניות לניהול אספקת תרופות וטיפולים עבור חברות הביטוח. צפויה "לרכב" על התרחבות הפעילות של חברות הביטוח. חברות אחרות להפצת תרופות שעשויות להנות הן AmerisourceBergen ו-McKesson Corp.

4. Intuitive Surgical . עוסקת בייצור ואספקה של ציוד לחדרי ניתוח כמו רובוטים לביצוע ניתוחים מורכבים. עם זאת צריך לשים לב לכך שהמניה רשמה עלייה מרשימה בשנים האחרונות והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-22 מיליארד דולר.

5. מרק . מניות של חברות התרופות הגדולות רשמו עליות נאות בשנה האחרונה על רקע התקדמות הרפורמה של אובמה. הן עשויות להפגע ממסים חדשים אולם האנליסטים מאמינים שהחברות יוכלו לגלגל את העלויות לצרכנים. למרק יש מספר מוצרים מבטיחים בצנרת.