ההסתדרות: עובדים נוספים הצטרפו לשביתה בפלאפון

בוועד העובדים ממשיכים לדווח על היענות גבוהה לשביתה מצד העובדים, ואילו בהנהלה מתעקשים כי הצעדים זניחים וכי רוב העובדים אינם שובתים

ההסתדרות הודיעה היום (ג') על החרפת הצעדים הארגוניים בהם פתחה בשבוע שעבר בחברת פלאפון. על-פי הארגון, מוקדי השירות הפרונטאליים של החברה בחדרה ובאום אל-פחם הצטרפו היום אל השביתה, שכללה עד היום את המוקדים הטלפוניים בבאר-שבע ובירושלים, את חטיבת ההנדסה, מערכות המידע, אגף הכספים והמרכז הלוגיסטי.

בוועד העובדים ממשיכים לדווח על היענות גבוהה לשביתה מצד העובדים, ואילו בהנהלה מתעקשים כי הצעדים זניחים וכי רוב-רובם של העובדים אינם שובתים (בחברה מסרבים לאפשר לנו כניסה למתקניה).

לטענת ועד העובדים בפלאפון, ההנהלה ניידה עובדים ממוקדים אחרים כדי שיחליפו את העובדים השובתים בחדרה ובאום אל-פחם. ניוד פנימי של עובדים בעת שביתה מותר על-פי פסיקת בית הדין הארצי לעבודה, כל זמן שמדובר בעובדי החברה ולא בעובדים חיצוניים.

בהסתדרות טוענים כי עצם הניוד לכאורה מעיד על העובדה שאכן ישנה שביתה בניגוד לטענת ההנהלה, אולם בהנהלה מתעקשים היום כי מדובר ב"שקר וכזב" וכי לא היה ניוד כזה.

במקביל, פעילים של "הפורום לצדק חברתי", שאנשיו מזוהים עם ההסתדרות, המשיכו גם היום לבקר במוקדי שירות של פלאפון ולבצע פעילות הסברה בקרב לקוחות החברה. הפעילים חילקו עלונים והציבו משמרות מחאה ברמת-גן, באר-שבע, אשדוד, ראשון-לציון וחיפה.

מהנהלת פלאפון נמסר בתגובה: "4,250 מתוך 4,500 עובדי פלאפון אינם שובתים, וממשיכים לעבוד כרגיל ברגעים אלה. החברה פועלת כסדרה, והשירות לא נפגע. כמובן שלא התקיים היום כל ניוד בין מרכזי השירות, שכן מי היה משרת את הלקוחות בנתניה אם הועברו משם נציגים לחדרה?".

יצוין כי בפלאפון, כמו בכל חברות התקשורת, עובדים רבים מועסקים במשמרות. חלק מהעובדים הם סטודנטים שמבצעים מספר קטן של משמרות בשבוע - מספר שיכל להשתנות בהתאם לסידור העבודה ולדרישת המנהלים.