ביינר מקדם תוכנית חלופית להעלאת המסים בארצות הברית

יו"ר בית הנבחרים האמריקאי הודיע היום שהוא מקדם תוכנית חלופית שבמסגרתה העלאת המסים תהיה רק עבור מי שמשתכר מעל למיליון דולר בשנה ■ ההצעה תעלה להצבעה כבר במהלך השבוע הזה

יו"ר בית הנבחרים בארצות הברית ג'ון ביינר הודיע הערב כי הוא מכין "תוכנית חלופית" לתקציב המדינה שתעלה להצבעה כבר בשבוע הקרוב. במסגרת התוכנית שביינר מעלה להצבעה, רק אנשים שמשתכרים מעל למיליון דולר בשנה "יזכו" להעלאת מסים.

בעדכון שנתן ביינר בפני חברי הקונגרס הרפובליקנים אמר כי הוא פועל לקידום התוכנית החדשה שלו במקביל למשא ומתן המתנהל עם הדמוקרטים בנוגע לפתרון אפשרי לסוגיית הצוק הפיסקלי. מדיווחים שהתפרסמו אתמול עולה כי ישנה התקדמות מסויימת במגעים בין הרפובליקנים לבין נשיא ארצות הברית ברק אובמה.

"לדעתי אנחנו חייבים לשמור ככל האפשר על כמה שיותר משלמי מסים בארצות הברית", אמר ביינר לעיתונאים מיד לאחר השיחה שקיים עם חברי מפלגתו. ביינר שב והדגיש כי המהלך שהוא מקדם לא יפגע במשא ומתן המתנהל עם הנשיא ושזה ימשך כמתוכנן. "אני עדיין מאמין שנוכל להגיע להסכם מושתף ונרחב עם הבית הלבן בסוגייה הזאת", אמר ביינר.

ביינר הודיע לנשיא אובמה על כוונתו להתחיל מסלול חלופי למשא ומתן המתנהל בין הצדדים במהלך שיחה שהתקיימה בין שני המנהיגים אתמול בלילה. נציין שהנשיא אובמה הציג אתמול תוכנית חדשה שבה יסכים להעלאת מסים על אנשים שמשתכרים מעל ל-400 אלף דולר בשנה, במקום ב-250 אלף דולר. ההצעה של אובמה תוביל להכנסות ממסים בהיקף של 1.2 טריליון דולר במשך העשור הקרוב, עם קיצוצים בהוצאות הממשל בהיקף דומה ולאורך אותה תקופה, מנגד אובמה מבקש העלאה משמעותית של תקרת החוב של ארצות הברית בשנתיים הקרובות.