מי סופר אותנו?

בבחירות האלה החלטתי להיות סקטוריאלי, לדאוג לאינטרסים שלי

חודש וקצת לפני הבחירות לכנסת בישראל ואני, כמו רבים אחרים, עדיין אובד עצות. בבחירות האלה החלטתי להיות "סקטוריאלי". אני רוצה להצביע בעד מי שיקדם את האינטרסים הצרים שלי כאיש היי-טק במדינת ישראל.

ישנו מכנה משותף רחב לעובדים בתעשיות עתירות הידע, לצרכים שלהם, לשאיפות ולאתגרים. התרומה שלהם לכלכלת המדינה היא משמעותית ביותר. זהו ציבור שעובד קשה, משלם מיסים, משרת בצבא, נושא בנטל ורובו בקושי גומר את החודש.

זוהי התעשייה שמייצרת את היתרון האיכותי של מדינת ישראל, אם בתחומי המחקר ואם בתחומי הביטחון. זו תעשייה שגם טומנת בחובה תקווה עבור דור צעיר של יזמים יצירתיים ומוכשרים. הציבור הזה יישא בנטל הגזירות הכלכליות הקשות של היום שאחרי הבחירות. כן, אני יודע, לא רק אנשי ההיי-טק ישלמו. גם העובדים הסוציאליים וגם עובדי הרכבת וגם האחיות. אבל אנחנו לקראת בחירות ואני מרשה לעצמי לדרוש מהמועמדים השונים להסביר לי מה בדיוק הם מתכוונים לעשות בשבילי ובשביל הסקטור אליו אני משתייך.

כי אילו הייתי מתנחל, היה ברור לי בעד מי אני בוחר. ואילו הייתי יהודי דתי חרדי שמתכוון להצביע בבחירות, יש אנשים שייצגו בדיוק רב את האינטרסים המיוחדים שלי. ואילו עבדתי בחברת החשמל, גם אז הייתי יודע עבור מי עליי להצביע.

תגידו לי אתם

אבל מי ייצג אותי בבחירות הבאות? בנימין נתניהו אומנם גאה להתקשט בנו ואפילו התפנה לאחרונה להצטלם כשהוא גוזר סרט באירוע של גוגל, אבל משנתו המדינית היא פוטנציאל של אסון להיי-טק הישראלי. שלי יחימוביץ' קראה בעבר לחילונים להצטרף להפגנות החרדים נגד אינטל בירושלים, היא שואפת להקמת ועדי עובדים בכל חברות ההיי-טק בארץ והגדירה את עובדי ההיי-טק כעבדים מודרניים. תוסיפו לחוסר ההבנה שלה בתעשייה הזו את התוכנית הכלכלית אותה פירסמה לאחרונה והיא מתבררת כברירה לא פחות מסוכנת מנתניהו.

יאיר לפיד אמר מילים יפות על ההיי-טק אבל פירסם רשימת מועמדים מאכזבת ולא רלוונטית. נפתלי בנט, קצין בסיירת מטכ"ל ויזם היי-טק מצליח, יכול היה להיות מועמד מושלם עבור אנשי ההיי-טק הישראלי אבל דעותיו המדיניות עלולות לגרום לכלכלה הישראלית בכלל ולהיי-טק בפרט נזקים חמורים. ציפי לבני? נו, באמת. אריה דרעי? אחרים? תגידו לי אתם.

סקר שהתפרסם אמש ב"גלובס" מורה שכ-68% מהנשאלים חשבו שהבחירות הקרובות לא ישפיעו על ענף ההיי-טק. נראה לי שהעונים בסקר צדקו. הבחירות האלה לא ישפיעו, כי אף אחד מהמועמדים לא באמת סופר את אנשי ההיי-טק הישראלי. הם אמורים להמשיך לעבוד קשה ולשאת בנטל. לא יותר. השבוע הועלה בדף הפייסבוק של אצטדיון הסטארט-אפ, סקר שבוחן מיהו המועמד המועדף על אנשי ההיי-טק הישראלי. יהיה מעניין לראות מי יזכה בבחירות הווירטואליות האלה, אתם מוזמנים להצביע.