סקר בארה"ב: 67% מהעשירים תומכים בהעלאת המס עליהם

בכיר בחברה שביצעה את הסקר: "ישנה נכונות מצד רוב המאיון העליון לספוג העלאת מסים"

בזמן שהרפובליקאים מתנגדים בתוקף להטלת מס עשירים בארה"ב, סקר חדש שפורסם הערב (ו') מגלה כי רוב העשירים דווקא תומכים בהעלאת נטל המס עליהם. במילים אחרות, דווקא האנשים שהרפובליקאים מתיימרים להגן עליהם גם במחיר של דחיפת כלכלת ארה"ב מהצוק הפיסקלי, סבורים כי הם כלל לא זקוקים להגנה הזו ומעוניינים לשלם יותר מס למען הגדלת הקופה הציבורית.

הסקר, שבוצע ע"י American Express Publishing ו-The Harrison Group, מצא ש-67% מהמאיון העליון בארה"ב תומכים בהעלאת המס עליהם. זאת, לעומת 62% בסקר דומה שנערך בקיץ, לפני הבחירות בארה"ב בהם זכה הנשיא ברק אובמה.

המאיון העליון בארה"ב מורכב מאלה המשתכרים 450 אלף דולר ומעלה בשנה. ג'ים טיילור, סגן נשיא ב-Harrison Group, אמר לרשת CNBC כי "ישנה נכונות מצד רוב המאיון העליון לספוג העלאת מסים. מה שהרפובליקאים חושבים הוא לא בהכרח מה שהבוחרים שלהם חושבים".

הסקר מראה אמנם שרוב העשירים מוכנים לספוג העלאת מס, אך הם כלל לא מרוצים מכך. 64% מהנשאלים אמרו שהם נושאים בנטל מס "לא הוגן". כמעט 75% מסרו שהם "מודאגים מאוד" מכך ששיעור המס שהם ייאלצו לשלם יעלה כחלק מפשרה שתושג בקונגרס בנוגע לצוק הפיסקלי.

ובכל זאת, רוב עשירי ארה"ב אכן מוכן ליטול על עצמו לשלם יותר מסים למען הכלכלה.