אם קיבלתם שיחה ממספר שמתחיל ב-012-44 (בריטניה), המציעה חבילת דיאטה או שירותי נומרולוגיה, דעו שמדובר בסוג של עוקץ סלולרי.
בחודשים האחרונים "נעקצו" לקוחות רבים, לאחר שקיבלו שיחת טלפון שבה הוצע להם לחזור למספר מסוים או להשאיר את פרטיהם, כששיחת ההמשך הייתה כרוכה בתשלום של 99 שקל.
ראוי לציין כי למרות שבחלק מחשבונות שהלקוחות מקבלים מופיע חיוב של 99 שקל לשתי שניות או 2,560 שקל לדקה ואפילו תעריפים גבוהים יותר - מדובר בטעות בהצגת הפרטים, והחיוב הכולל הוא 99 שקל.
הפתרון פשוט, ומצריך לא יותר מאיפוק: לא להחזיר שיחה למספרי טלפון בקידומת 012-44, ובאופן כללי לא להשאיר את מספר הטלפון שלכם במוקדים של אלקטרוניים של חברות לא מוכרות שיזמו את הפנייה אליכם.
בחברת פרטנר, הבעלים של 012 סמייל, מודעים לבעיה עם חברת התוכן שאחראית לשיחות הטלפון שגורמות לצרכנים להפסיד עשרות שקלים. לכן הם מתכוונים לסיים את ההסכם שלהם עם החברה האחראית לכך בזמן הקרוב.
עם זאת, יצוין כי תלונות על הנושא אינן חדשות ונמשכות כבר חודשים ארוכים, ובכל זאת בהיעדר טיפול "נעקצו" עוד ועוד אנשים.
"גלובס" פנה לחברת 012 בנושא כבר לפני מספר שבועות, אך מהתגובה שנשלחה מהחברה עולה כי רק היום (א') נותקו הקווים.
תגובת 012: "מפעיל התוכן החיצוני נותק"
"המספרים מוקצים על-ידי 012 למפעיל שירותי תוכן. עם קבלת פנייה של לקוחות, פנתה 012 סמייל מידית למפעיל התוכן לברור הנושא וקבלה את התחייבותו כי הוא מפעיל את השירות כדין. במקביל הודיעה לו כי תנתק את הקווים תוך מספר ימים בודדים. בהתאם לכך, הקווים נותקו היום בצהריים. 012 סמייל מבקשת להדגיש כי תזכה כל לקוח שלא חויב כדין על-ידי המפעיל".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.