כלכלן במודי'ס שורי מאוד על שוק הדיור; זה הזמן להיחשף?

נתונים משוק הדיור בארה"ב ממשיכים להראות על שיפור מהותי במחירים ובמכירות ■ האם ההתאוששות הזו תמשיך בשנים הבאות? ■ "בשנים הבאות שוק הדיור יתרום לצמיחה בתמ"ג", מצהיר האנליסט מארק זנדי

בעוד עיני המשקיעים בעולם נשואות לעבר וושינגטון והדיונים על המצוק הפיסקלי, רבים רואים בשוק הדיור האמריקאי כנקודת האור היחידה בכלכלה האמריקנית המדשדשת. בנובמבר, למשל, מכירות הבתים הקיימים עלו ב-5.9% לשיעור שנתי של 5 מיליון, ובכך היכו את תחזיות האנליסטים והוכיחו לרבים מהם כי ההתאוששות בשוק הדיור היא ממשית.

בנוסף, נובמבר היה החודש שבו שוק הדיור האמריקאי השלים צמיחה רצופה של 17 חודשים ומכירות הבתים טיפסו לרמה הגבוהה ביותר מאז 2009. הדבר בא ליידי ביטוי בהתאוששות ברמת המחירים של הבתים הקיימים שעלו ב-10.1% לרמה של כ-180 אלף דולר בנובמבר.

"אני חושב ששוק הדיור ימשיך להתאושש", הצהיר מארק זנדי, כלכלן ראשי בחברת Moody's Analytics. "ב-3 או 4 השנים הבאות, אנו נראה מכירות בתים טובות יותר, התחלות בנייה רבות ומחירי בתים גבוהים יותר, עניין שיכול לתרום הרבה להתאוששות בכלכלה האמריקאית", הוא הוסיף.

עם זאת, חשוב לזכור שקיימים יותר מ-3 מיליון בתים הנמצאים בעיקול, שיעור האבטלה עדיין גבוה והמחירים נמוכים. זנדי ממשיך להיות אופטימי לגבי שוק הדיור וממליץ לשים לב למספר נקודות קריטיות בשנים הבאות הנוגעות לשוק הדיור.

1. להתאוששות בשוק הדיור יהיו "רגליים" ב-4 השנים הבאות.

2. צפו לעלייה במכירות, בבנייה ובמחירים, עניים שישפיע באופן חיובי על התמ"ג. "אומנם שוק הדיור מהווה רק חלק קטן מהתמ"ג אך יש לו השפעה גדולה על צמיחת התמ"ג", אומר זנדי.

3. הביקוש של המשקיעים לנכסים מעוקלים יגדל בעתיד.

לכן, משקיעים רבים שואלים את עצמם האם זה הזמן להיחשף לשוק הדיור או שמא כדאי להמתין לנתונים נוספים בתקופה הקרובה? האם החשיפה הכדאית היא באמצעות רכישת נכסים ממשית או אולי חשיפה למניות הקשורות לתחום הדיור?