"יכול להיות שילמדו לא לקנות כאן דירה, כמו בחו"ל"

צפו בתוכנית הנדל"ן עם סמי מצלאווי וגיא גינדי ■ הקבלנים מתעקשים: מחירי הדירות לא ירדו וגם לא יירדו ■ מצלאווי: "אני רואה זוגות צעירים שבאים אלי לרמת גן וקונים דירה ב-1.4 מיליון שקל"

מחירי הדירות לא ירדו ולא יירדו למרות כל מאמצי הממשלה, הקבלנים בונים בעיקר בשביל משקיעים ומשפרי דיור, ואולי בכלל כדאי שהישראלים יגורו בשכירות עד גיל 45 ויוותרו על רכישת דירה. סמי מצלאווי, בעלי חברת מצלוואי, וגיא גינדי, מבעלי גינדי אחזקות, התארחו בתוכנית הנדל"ן של גלובס TV ודיברו על שוק הדיור שמסרב להתקרר מאז מאי 2007.

- סמי, בוא נסכים שמחיר הדירות כבר נעצרו בשנה האחרונה?

"אפשר להגיד שנעצרו אבל המגמה היא הייתה להוריד".

- אצלך לא הורדת את המחירים?

"לא הורדתי וגם אחרים לא מורידים כי אנחנו יודעים שמחירי הדירות מורכבים משלושה אלמנטים - מגרשים, עלות הבניה והמיסוי. אם בשלושת המקרים האלו לא נטפל, לא נוכל להוריד את מחירי הדירות".

גינדי: "בסה"כ לא ירדו המחירים, זה נכון שיש מבצעים נקודתיים... המחירים לא יירדו".

"אני רואה זוגות צעירים שבאים אלי לרמת גן וקונים דירה ב-1.4 מיליון שקל", הוסיף מצלאווי. "2 חדרים, 66 מטר... 1.75 מיליון שקל ל-3 חדרים".

לדברי מצלוואי, הסיבה העיקרית למחירי הדיור הגבוהים היא עלויות הקרקע: "תבינו, זוג צעיר לא יכול להגיע לדירה אם המחיר של הקרקע מתחיל ב-500-600 אלף שקל. גם לא ב-400 אלף שקל... תוסיף לזה את הבנייה...".

- אז קבלנים שקונים ב-500-600 אלף שקל פשוט חיים בפלנטה אחרת?

"זה למשפרי דיור. זה לאנשים שיש להם כסף. לא לזוג צעיר ואנשים שקשה להם להגיע לדירה".

- סמי, יכול להיות שהזוגות הצעירים בישראל ילמדו לחיות בשכירות בגיל 25-45 ולא קרה כלום?

"יכול להיות שילמדו כמו בחו"ל שהרבה אנשים שם לא קונים דירה. בגילאים האלה רק שוכרים. אבל מדינת ישראל הוקמה והיא הושתתה על הקרקע והקרקע היא של העם ואני חושב שבמדינת ישראל תמיד יתרגלו לקנות את הדירה לילד ושלילד תהיה פינה לישון. אנחנו רגילים לזה משנות ה-50 וה-60".

*** צפו בתוכנית המלאה בסרטון המצורף