נטייה לעליות שערים בתום המסחר באירופה; ממתינים לארה"ב

נעילה שלילית אמש בוול סטריט ■ הנשיא אובמה קיצר את חופשתו בהוואי כדי לנסות למצוא פיתרון למצוק הפיסקלי ■ הניקיי היפני עלה לרמות שיא שלא נראו מאז מארס 2011

המסחר בבורסות אירופה התחדש היום (ה') לאחר חופשת חג המולד וננעל במגמה מעורבת עם נטייה לעליות - בריטניה ננעלה ללא שינוי, ספרד ננעלה בירידות ואילו שאר הבורסות ננעלו בעליות - בעקבות הציפייה לפיתרון למצוק הפיסקלי, אך אופטימיות זו דעכה בשעתיים האחרונות. המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו בירידות שערים.

סוגיית הצוק הפיסקלי ממשיכה להטריד את השווקים, כאשר הדמוקרטים בראשות הנשיא ברק אובמה והרפובליקנים אינם קרובים אפילו לסיום הפרשה. אם לא יימצא פתרון עד יום ג' הקרוב, שורה של קיצוצים והעלאות מסים בהיקף של 607 מיליארד דולר ייכנסו לתוקף ב-1 בינואר, ועשויים לדרדר את כלכלת ארה"ב למיתון.

יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר משך את הצעתו לפתרון הסוגיה, לאחר שלא השיג רוב נדרש אפילו בקרב חברי מפלגתו הרפובליקנים. התוכנית שלו מכונה Plan B והיא כללה העלאת המס על העשירים המרוויחים מעל מיליון דולר בשנה.

את תגובת המשקיעים להצהרתו של מונטי מראשית השבוע, ניתן לראות בתשואת האג"ח האיטלקיות, כך על פי סוכנות בלומברג מאמש (ד'). "הביקוש מצד המשקיעים הוא יציב", ציינו פביו פויס וג'וזפה מאראפינו, אנליסטים בברקליס. להערכתם המומנטום החיובי באיטליה שאחרי הנאום האחרון ימשך.

סנטימנט חיובי באסיה

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום בעליות, כאשר מדד הניקיי היפני עלה לשיא שלא נראה מאז מארס 2011, אז אירעו רעידת האדמה הקשה והצונאמי שאחריה - אסון שפגע בכורים הגרעיניים בפוקושימה. אמש ננעל המסחר בוול סטריט במגמה שלילית.

טאקאשי היבינו, מנכ"ל קבוצת הפיננסים הגדולה Daiwa, טוען כי מדד הניקיי היפני עשוי לזנק בכ-30% בשנה הבאה בעקבות הצעדים האגרסיבים שהממשלה החדשה מתכננת לנקוט כדי להמריץ את הכלכלה. (לסיפור המלא)

"המסר של הממשל היפני החדש ברור: הם יעשו כל שביכולתם להחליש את הין ולהמריץ את הכלכלה", ציין סטן שמאו, אסטרטג שווקים ב-IG Markets. אגב, הין היפני ממשיך לשהות ברמות שפל שלא נראו מאז ספטמבר 2010.

טויוטה רשמה עליות שערים ברקע דיווחים בתקשורת, לפיהם ענקית הרכב הסכימה לשלם 1.1 מיליארד דולר על מנת להסדיר תביעה משפטית הקשורה לפגמים לכאורה בייצור, שגרמו להאצות פתאומיות של הרכבים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]