ההמלצות החמות: 4 מניות במומנטום שהמוסדיים קונים

ייתכן שדווקא המצב הנוכחי יוצר הזדמנויות קנייה במניות שמאבדות גובה בגלל המצב הכללי ולא בגלל הרעה ספציפית בעסקיהן

סוגיית הצוק הפיסקלי ממשיכה להטריד את מנוחתם של מנהלי ההשקעות והאנליסטים בארה"ב, אם כי ההערכות שהצדדים יגיעו לפתרון כזה או אחר בימים הקרובים.

המיליארדר וורן באפט הביע ביום שישי אופטימיות לגבי הסיכויים להגיע לפתרון מוסכם לסוגיית הצוק הפיסקלי. באפט אמר שהוא מאמין כי בסופו של דבר בעיית החוב של ארצות הברית תיפתר וש-535 איש בוושינגטון (הכוונה לפוליטיקאים) לא יסכלו את רצונם של 312 מיליון אזרחים.

בוול סטריט רושמים המדדים המובילים מגמה שלילית לאחרונה על רקע חוסר היכולת של המחוקקים להגיע להסכמות. ביום שישי ננעל המסחר בירידות שהחריפו בדקות האחרונות של המסחר. בכל אופן, ייתכן שדווקא המצב הנוכחי יוצר הזדמנויות קנייה במניות שמאבדות גובה בגלל המצב הכללי ולא בגלל הרעה ספציפית בעסקיהן.

ויש גם מניות שמצליחות לשחות נגד הזרם ולהתרומם. בחברת המחקר Kapitall התפרסם מאמר על 4 מניות שנמצאות במומנטום חיובי ושמשקיעים מוסדיים רוכשים אותן לאחרונה.

1. NRG Energy . חברת אנרגיה ותשתיות. נסחרת כיום בשווי של כ-5.2 מיליארד דולר לאחר עלייה של 30% ב-6 החודשים האחרונים. משקיעים מוסדיים רכשו ברבעון הנוכחי כ-15 מיליון מניות של החברה, כ-6.6% מהכמות הצפה של המניות בשוק.

2. Lithia Motors (סימול: LAD). פועלת בתחום הקמעונאות של כלי רכב, חדשים ומשומשים. נסחרת כיום בשווי של כ-920 מיליון דולר לאחר עלייה של 56% ב-6 החודשים האחרונים. משקיעים מוסדיים רכשו ברבעון הנוכחי כ-1.3 מיליון מניות של החברה, כ-7.15% מהכמות הצפה של המניות בשוק.

3. בלקסטון . חברת ייעוץ להשקעות ומפעילה קרנות השקעה בעולם. נסחרת כיום בשווי של כ-19 מיליארד דולר לאחר עלייה של כ-17% ב-6 החודשים האחרונים. משקיעים מוסדיים רכשו ברבעון הנוכחי כ-29.7 מיליון מניות של החברה, כ-7.36% מהכמות הצפה של המניות בשוק.

4. Kohlberg Kravis Roberts (סימול: KKR). חברת השקעות בינלאומית. נסחרת כיום בשווי של כ-3.6 מיליארד דולר לאחר עלייה של כ-14% ב-6 החודשים האחרונים. משקיעים מוסדיים רכשו ברבעון הנוכחי כ-21.5 מיליון מניות של החברה, כ-9.9% מהכמות הצפה של המניות בשוק.