איפה אנשים נוהגים לקנות? סקר שערכה חברת גיאוקרטוגרפיה לרגל יום העסקים הקטנים והבינוניים, מגלה כי למרות כוח הקנייה הגדול של הרשתות הגדולות, עדיין 65% מהישראלים נוהגים לערוך חלק מקניותיהם בחנויות הקטנות. על-פי אומדני גיאוקרטוגרפיה, לפחות רבע מכוח הקנייה של הציבור למוצרי מזון ולא-מזון מופנה לחנויות הקטנות.
הישראלים קונים אך מודעים למחירים בחנויות הקטנות. על-פי גיאוקרטוגרפיה, כמחצית מהישראלים סבורים כי המחירים במכולות יקרים יותר מאשר בחנויות הגדולות, וזאת בשל כושר התחרות והמיקוח הקטן יותר שלהם. מאידך, מוצרים אחרים כמו מוצרי טמבוריות, אופטיקה ומוצרי ספורט, נתפסים כזולים יותר בחנויות הקטנות בהשוואה לגדולות.
עוד עולה מהבדיקה כי תושבי הדרום והצפון הם הנפגעים העיקריים ממחירי החנויות הקטנות. הם סבורים יותר מהאחרים כי המחירים בהן גבוהים יחסית למחירים בחנויות הגדולות.
מה קונים בחנויות הקטנות? 80% מהציבור הישראלי קונים מדי פעם מזון בחנויות קטנות שאינן שייכות לרשתות גדולות או מינימרקטים גדולים; כ-45% קונים בחנויות קטנות ביגוד ואופנה, ו-18% קונה נעליים. לעומת זאת, בחנויות קטנות למוצרי בית, מוצרי חשמל, קוסמטיקה, ספורט ואופטיקה, שיעורי הקנייה בהן נמוכים יותר.
עוד מתברר כי שיעור ההוצאה בחנויות הקטנות גבוה יחסית במרכז הארץ בהשוואה לאזורים אחרים בארץ. לעומת זאת, שיעורי הקנייה הממוצעים באזור השרון קטנים יחסית, בשל מיעוט חנויות קטנות באופן יחסי לגודל האוכלוסייה.
עוד עולה מהסקר כי קמפיין יום העסקים הקטנים והבינוניים רושם שיעורי מודעות גבוהים, כאשר 60% מהציבור שמעו עליו.
מה אתה נוהג לקנות בחנויות קטנות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.