השבוע בוול סטריט; האם עונת הדוחות תעורר את השוורים?

אלקואה תפתח באופן רשמי את עונת הדוחות ביום שלישי ■ בכיר ב'פד' הרגיע: רכישות האג"ח לא יסתיימו ■ דוח התעסוקה ושיעור האבטלה עמדו בתחזיות ■ מאקרו: המאזן המסחרי של ארה"ב

שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח מחר (ב') ברקע לדוח התעסוקה שפורסם ביום שישי ובעקבות המחלוקת שנתגלעה בין חברי ה'פד' לגבי המשך רכישות האג"ח. כיוון השווקים עשוי להיות מושפע גם מעונת הדוחות לרבעון האחרון ולשנה כולה של 2012. בזירת המאקרו לא יתפרסמו נתונים מהותיים, מלבד המאזן המסחרי של ארה"ב ותביעות האבטלה השבועיות.

חרף התנודיות בימים האחרונים, שבוע המסחר הראשון של 2013 ננעל בעליות של יותר מ-3.5%. ה-S&P 500 זינק בשבוע החולף ב-4.6%, הנאסד"ק ב-4.8% והדאו ג'ונס ב-3.8%.

נשיא הפדרל ריזרב של סנט לואיס ג'יימס בולארד,שלח בסוף השבוע מסר מרגיע לשווקים. בראיון שהעניק בולארד לרשת CNBC הוא טען כי תוכנית התמריצים של הפד תסתיים ברגע שיהיה שיפור בכלכלה האמריקאית ולא על ידי קביעת תאריך מוסכם מראש.

בולארד אמר את הדברים ברקע לפירסום פרוטוקלי הריבית לחודש דצמבר, שחשפו מחלוקת חריפה בין חברי ה'פד' לגבי המשך תוכנית רכישות האג"ח. מספר חברי 'פד', סברו כי יש להפסיק את רכישות האג"ח עוד לפני תום 2013.

המשקיעים התעודדו מנתוני דוח התעסוקה שפורסם בסוף השבוע. בדצמבר נוספו למשק האמריקאי 155 אלף משרות ושיעור האבטלה נותר על כנו. לפי קונצנזוס הכלכלנים, דוח התעסוקה היה צפוי להצביע על קצב יצירת משרות של 150 אלף בדצמבר, לאחר שבנובמבר נוספו למשק האמריקאי כ-146 אלף משרות.

מדד ה-VIX צלל בכ-38% בשבוע החולף, האם זה הזמן להיכנס לשווקים או "לשבת על הגדר"?

בזירת המאקרו לא צפויים להתפרסם נתונים מהותיים בשבוע הבא. ביום שלישי יפורסם נתון האשראי הצרכני לחודש נובמבר, שצפוי לרדת לרמה של 12.1 מיליארד דולר, לעומת 14.3 מיליארד דולר באוקטובר.

ביום חמישי יפורסם נתון המלאים הסיטונאיים לחודש נובמבר. לפי צפי האנליסטים, המלאים יעלו בכ-0.2%, לעומת עלייה של 0.6% באוקטובר.

ביום שישי יפורסם המאזן המסחרי של ארה"ב. התחזיות בשוק מצביעות על כך שהגרעון המסחרי של המדינה צפוי לרדת לרמה של 41.1 מיליארד דולר (שנתי) לאחר שטיפס לרמה של 42.2 מיליארד דולר באוקטובר.

אלקואה תכה את התחזיות?

ענקית האלומיניום האמריקאית אלקואה , צפויה לפתוח ביום שלישי, באופן רשמי את עונת הדוחות לרבעון האחרון של 2012 ולשנה כולה. החברה לדווח על תוצאותיה לאחר סגירת המסחר ולרשום רווח נקי למניה של 0.07 סנט.

חברת מיקרוסופט הודיעה בסוף השבוע כי זכתה במכרז של משרד ההגנה האמריקאי - הפנטגון - במסגרתו היא תספק לו את התוכנות שלה. היקף החוזה עומד על 617 מיליון דולר והינו לתקופה של 3 שנים. (לסיפור המלא)

בגולדמן זאקס משוכנעים שסיטיגרופ , אחד הבנקים הגדולים בארה"ב, יפתיע לטובה, ובגדול, בדוחות הרבעון הרביעי של 2012. הדוח עומד להתפרסם ב-17 בינואר ולפי דיווח ב"בלומברג" שיגר גולדמן זאקס איגרת ללקוחותיו בה הוא ממליץ לרכוש אופציות קול על מניות הבנק.

עונת הדוחות בפתח: 3 מניות שעשויות להפתיע בשבוע הבא

חברת סרגון דיווחה ביום שישי כי עקב דרישה של לקוח מסוים היא תאלץ להכיר בהכנסות בהיקף של 11-14 מיליון דולר רק ב-2013.