נעילה שלילית בבורסות אירופה; מניות הבנקים בלטו

הבנקאים המרכזיים החשובים התכנסו בבאזל והחליטו להעניק יותר גמישות לבנקים בהשגת יעדי הלימות ההון

בורסות אירופה ננעלו היום (ב') בירידות, כאשר גם המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה שלילית לאחר הראלי בשבוע שעבר. מניות הבנקים בלטו לטובה לאור החלטת הבנקים המרכזיים להתגמש ביעדי הלימות ההון.

אתמול נפגשו ראשי הבנקים המרכזיים הגדולים בבאזל, שווייץ, והחליטו לאפשר לבנקים מרחב תמרון בהשגת יעדי הלימות ההון שלהם. המשמעות היא פגיעה פחותה ברווחי הבנקים וביכולתם לחלק דיבידנדים.

"זו דחיפה גדולה לבנקים וניתן לראות שמאמצי הלובינג שלהם השתלמו", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות ב-Matejka & Partner. "ניתן לראות שהתיאבון לסיכון עולה בכל מה שקשור למניות הפיננסים".

בין מניות הבנקים שעלו היום ניתן למנות את BNP פאריבה , ברקליס , דויטשה בנק וסוסייטה ז'נרל .

ביום חמישי הקרוב יתכנס ה-ECB כדי לדון בריבית לחודש פברואר, והמשקיעים מעוניינים לדעת האם הבנק יחתוך את הריבית, דבר שנדון בחודש שעבר בפגישתו.

מגמה מעורבת באסיה

בורסות אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, בעוד השווקים לוקחים פס זמן לאחר הראלי של השבוע שעבר שהוצת בעקבות פתרון הצוק הפיסקלי.

"עד עתה, נראה כי המניות ערוכות היטב להשיא רווחים, אך זו יכולה להיות טעות לשפוט באופן מלא על פי שבוע מסחר ראשון של שנה חדשה", ציין מיטול קוטצ'ה מ-Credit Agricole.

קוטצ'ה הוסיף כי "הסכם המצוק הפיסקלי שיחק תפקיד בהגברת התיאבון לסיכון אבל יש לזכור כי עוד פחות מחודשיים יהיו מתחים גדולים בהרבה סביב סוגיות תקרת החוב וקיצוץ הוצאות הממשל".

מחירי המתכות, ובראשן הזהב, איבדו גובה ביום ו' בניו יורק לאחר שהפדרל ריזרב אותת כי ייתכן כי יפסיק את ההרחבות הכמותיות עד סוף השנה. בהתאם, מניות הכרייה והמתכות רושמות ירידות. נציין את Kobe Steel , Hyundai Steel ו-Rio Tinto .

בארה"ב תפתח מחר עונת הדוחות עם הדיווח של ענקית האלומיניום אלקואה.

הדולר נסחר סביב 88 ין יפני לדולר, ומניות הרכב היפניות רושמות עליות שערים. נציין את הונדה ואת ניסאן .

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]