לקראת עונת הדוחות: אלה 5 ה"מפתחות" לרווחים בוול סטריט

האנליסט ג'ון בטרס מפאקטסט סוקר את עונת הדוחות לרבעון הרביעי שתפתח מחר ■ ה"מפתחות" שלו: המצב באירופה; החוזק של הדולר; מצבם של השווקים המתעוררים; ההשפעה של הוריקן סנדי; המדיניות הפיסקלית

מחר (ג') תפתח אלקואה את עונת הדוחות לרבעון האחרון של 2012, וההערכות הן כי הדוחות אכן יצביעו על צמיחה, אולם בקצב איטי מכפי שנחזה בתחילת הרבעון, בסוף חודש ספטמבר.

האנליסט ג'ון בטרס מפאקטסט הוציא היום דוח הסוקר את עונת הדוחות הקרובה. הוא מעריך כי רווחי החברות יגדלו ב-2.4%, לעומת 9.2% כפי שנחזה בספטמבר. בטרס נותן חמישה "מפתחות" לקראת עונת הדוחות:

1. המצב באירופה. גוש האירו המשיך להתכווץ ברבעון השלישי, כאשר התמ"ג נפל ב-0.4%. זה אמור להשפיע לרעה על חברות שיש להן פעילות מחוץ לארה"ב.

2. החוזק של הדולר. ב-2012 הדולר התחזק מול האירו, מה שצריך להוריד את ההתלהבות של יצואניות אמריקניות שסמכו עד כה על הדולר החלש.

3. מצבם של השווקים המתעוררים. כמו השווקים המפותחים, גם השווקים המתעוררים נאבקו ב-2012 כדי לצמוח. בטרס נותן דוגמה למה שצפוי בדוחות, מתוך דוח של נייק בדצמבר: "להוציא את ההשפעות של שינויים במט"ח, ההכנסות של נייק עלו ב-11% תוך צמיחה בכל הקטגוריות והאזורים - מלבד סין והאזור".

4. ההשפעה של הוריקן סנדי. לסופה עדיין יש אימפקט על כלכלת ארה"ב, כפי שעולה מנתוני מאקרו שונים בתקופה האחרונה. חברות צפויות לדווח על תג המחיר של סנדי, כפי שעשו FedEx וחברות נוספות בדצמבר.

5. המדיניות הפיסקלית. יהיה מעניין לראות אם חברות יציינו את חוסר הוודאות שאפפה את הדיונים על הצוק הפיסקלי כהשפעה שלילית, כמו גם את תקרת החוב המתקרבת.