נעילה מעורבת באירופה; היצוא הגרמני צנח בחדות בנובמבר

היצוא הגרמני צנח 3.4% - הירידה החדה מזה יותר משנה ■ רמת האבטלה בגוש האירו חצתה את שיא כל הזמנים - 11.8%

המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום (ג') במגמה מעורבת בהמשך לירידות השערים באסיה מוקדם יותר וברקע לנתוני המאקרו השליליים שפורסמו היום - הייצוא הגרמני צנח בחדות ושיעור האבטלה זינק לשיא של 11.8%.

היצוא הגרמני ירד בחודש נובמבר מעבר לתחזיות האנליסטים, בהשפעת החששות מהצוק הפיסקלי בארה"ב שהעיבו על הביקושים בשוקי הפעילות של גרמניה. היצוא צנח בנובמבר ב-3.4% - הירידה החדה מזה יותר משנה ולעומת תחזית לירידה של 0.5% בלבד.

רמת האבטלה בגוש האירו חצתה את שיא כל הזמנים, שוב, גם בחודש נובמבר 2012 - כשהיא מתייצבת על רמה של 11.8%, לעומת רמה של 11.7% בחודש אוקטובר 2012. כך, לפי דיווחי מטה גוש האירו היושב בלוקסמבורג היום. מדובר ברמת האבטלה הגבוהה ביותר מאז החלה המדידה בשנת 1995, אולם חרף כך - יש לציין כי הנתון השלילי לא היווה הפתעה גדולה: רוב הכלכלנים והאנליסטים בסקר "בלומברג" שקדם לפרסום הנתון (אשר הקיף כ-27 מומחים שונים), צפו את העלייה בנתון.

בהמשך יפורסם מדד אמון הצרכנים בגוש האירו והוא צפוי לרדת ל-26.6 נק' בחודש דצמבר.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בירידות שערים, כשהמשקיעים מתוחים לקראת פתיחת עונת הדוחות לרבעון הרביעי. היום אחרי סגירת המסחר בוול סטריט ענקית האלומיניום אלקואה תירה את יריית הפתיחה כמיטב המסורת. ביום שישי עלה מדד ה-S&P 500 לשיא חדש מאז 2007 לאחר שזינק בשבוע החולף ב-4.6%.

"נראה כאילו אנחנו עוצרים את הנשימה לקראת דוחות הרבעון הרביעי", אומר אמש ריאן דטריק, אנליסט בכיר בבית ההשקעות שייפר. "אנחנו רואים תנועה דומה מאוד לשנה שעברה, כאשר הציפיות נמוכות ויש גם כך סנטימנט שלילי, כך שכל חדשות טובות שיהיו יכולות להרים את המניות".

באירופה, מניית הקמעונאות Debenhams (סימול DEB) צונחת במסחר היום לאחר שהורידה את תחזית הרווחיות שלה ברבעון הרביעי.

מניות Intesa Sanpaolo , ו-Banca Monte Dei Paschi Siena עמדו במוקד לאחר שספגו הורדת המלצה מ-JP מורגן.

מנגד, נציין את יצרנית הטלפונים הגרמנית Royal KPN NV שעלתה במסחר בגרמניה לאחר שזכתה להעלאת המלצה מ-Macquarie Group.

ירידות באסיה

ירידות נרשמו בבורסות אסיה היום (ג') לאחר סגירה שלילית בוול סטריט אמש. מניות היצואניות היפניות הגדולות נחלשו על רקע התחזקות הין.

בטאיפיי רשמה מניית HTC ירידה חדה לאחר שפרסמה דוח מאכזב. מאזדה צנחה בחדות בטוקיו.

מניית סמסונג רשמה ירידה לאחר שעלתה לשיא חדש בשבוע שעבר. החברה דיווחה על זינוק של 89% ברווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2012.