למרות המאמצים הניכרים של משרד התחבורה להרחיב את היבוא האישי ברוח המלצות "ועדת זליכה", רק 1,781 כלי רכב ואופנועים הגיעו בשנה שעברה ביבוא אישי - הנתון הנמוך מזה שנים. הירידה נובעת בעיקר בשל החמרת האכיפה על-ידי המכס ומס ההכנסה ובשל הורדת המחירים האגרסיבית של היבואנים בפלח רכבי היוקרה - הפלח שבו מתמקד עיקר היבוא האישי. מתוך הסך-הכול כ-105 כלי רכב היו רכב אספנות בני 30 שנה ויותר.
כצפוי רוב להיטי היבוא האישי הם רכבי מנהלים, פאר, שטח וספורט. המותג המוביל, כמו בשנה שעברה, היה טויוטה שממנו יובאו 480 כלי רכב, כמעט 132 מתוכם הם מדגם הקאמרי המיוצר בארה"ב.
מרצדס גם היא הייתה להיט - 394 מכוניות חדשות של המותג הגיעו ביבוא אישי. מתוכן 62 מדגמי ה-S350 וה-CLS350. יצוין כי מתוך הדגמים של מרצדס שיובאו בלטה נוכחות מכובדת של חטיבת AMG הספורטיבית. 23 רכבי מרצדס AMG יובאו ב-2012, כמעט פי ארבעה ממכירות דגמי AMG על-ידי היבואן הסדיר. בתוכם נכללות גם שתי מרצדס SLS, שמחירן הרשמי בארץ מעל 2 מיליון שקל.
"רק" 195 רכבי ב.מ.וו הגיעו בשנה החולפת ביבוא אישי, רובם רכבי כביש-שטח גדולים מדגם X5 ו-X6 המיוצרים בארה"ב. 131 רכבי קרייזלר וג'יפ הגיעו בשנה שעבר בנוסף ללא פחות מ-54 רכבי פורשה, רובם מדגמי הקאיין.
מעל 80% מכלל רכבי היבוא האישי הגיעו מארצות-הברית, מתוכם כלי רכב רבים שיוצרו בגרמניה וביפן אך נמכרו בארצות-הברית. זאת בעקבות ההקלות ביבוא האישי בתקינה אמריקנית, שהוענקו השנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.