חברת התוכנה הארגונית פאנאיה גייסה 16 מיליון דולר

הגיוס בוצע מהמשקיעים הקיימים - הקרנות בנצ'מרק ובטרי וכן קרן HPV של האסו פלטנר ממייסדי SAP ■ החברה גייסה עד כה כ-39 מיליון דולר

לאחר שביצעה שלושה סבבי גיוס במהלך 2009-2010 מודיעה היום חברת הסטארט-אפ פאנאיה (Panaya), על השלמת סבב גיוס נוסף. הגיוס בגובה של 16 מיליון דולר בוצע מהמשקיעים הקיימים - הקרנות בנצ'מרק ובטרי וכן קרן HPV של האסו פלטנר ממייסדי SAP. החברה גייסה עד כה כ-39 מיליון דולר.

פאנאיה, שהוקמה ב-2006 על-ידי יוסי כהן שמכהן כמנכ"ל, מנסה להתמודד עם אחת הבעיות המציקות ביותר של עולם התוכנה הארגוני - שדרוגים של מערכות לניהול המשאבים הארגוניים, ERP.

בעוד בתהליך ההטמעה מושקעים המון מאמצים, תהליך השדרוג של התוכנות המורכבות האלו דורש לא פחות מאמצים. פאנאיה, פיתחה פתרון להפחתת עלויות ולייעול שדרוגים לתוכנה הארגונית על-ידי מפה שמתארת את השינויים במערכות המחשוב בארגון שיתרחשו במסגרת השדרוג.

הפתרון יצא לדרך עם פתרון לתוכנות SAP בלבד, ואת הכניסה למרחב של אורקל השאירה החברה להמשך הדרך. לפני כשנה וחצי יצאה החברה עם פתרון גם עבור חלק מהתוכנות של אורקל ולטענתה חצתה מאז את רף 100 הלקוחות שמשתמשים בה לצורך השדרוג של מערכות אורקל. הכסף שגויס מציינת החברה, ישמש למימון אסטרטגיית הצמיחה.

לדברי כהן: "למרות העניין העצום של קבוצות נוספות להשקיע בפאנאיה, שימחו אותנו מאוד התמיכה והתיקוף החזקים, המתבטאים בעובדה שסבב המימון הזה הוגבל לקבוצת המשקיעים הקיימים והמרוצים שלנו".