הטיפ היומי: ענקית טכנולוגיה שצפויה לזנק בכ-24%

במחלקת המחקר של יובנק מציבים לאפל מחיר יעד של 650 דולר - כ-24% מעל מחיר השוק

אפל תמשיך ליהנות מצמיחה בכל מקרה

חברת אפל (Apple, סימול: AAPL), שהוקמה באמצע שנות ה-70 של המאה שעברה, הפכה בשנים האחרונות לחברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, והיא נסחרת כיום בשווי של כ-493 מיליארד דולר בנאסד"ק.

בשבועות האחרונים אנו עדים למימוש במניה, ומאז שהגיעה לשיא של יותר מ-700 דולר בספטמבר, היא ירדה ביותר מ-25%.

מכשירי האייפון והאייפד מהווים מעל 70% מהכנסות החברה - 51.5% ו-20.7% בהתאמה. מוצרים אלה מציגים צמיחה חזקה במונחי הכנסות ויחידות: בשנה הקודמת מכרה החברה כ-125 מיליון טלפונים חכמים ו-58 מיליון טאבלטים. שירות נוסף של החברה הוא תחום התוכן, הכולל את שירותי המוזיקה (iTunes) ושירותי תוכן (App Store). תחום זה מהווה עדיין פחות מ-5% מההכנסות, אך מציג צמיחה נאה של כ-40%. התחום המסורתי, קרי מחשבי PC ו-iPod, מציג צמיחה שלילית, אך מהווה חלק קטן מההכנסות (פחות מ-4% כל אחד).

בשנת הכספים האחרונה הכנסות החברה צמחו בכל אזורי פעילותה, והיא הציגה שיפור בשולי הרווחיות הגולמית והתפעולית.

להערכתנו, הסיכונים הנוכחיים והסיבות לירידות במניה כוללים בראש ובראשונה את התגברות התחרות. בחודשים האחרונים ראינו עלייה בנתח השוק של מכשירים המבוססים מערכת הפעלה אנדרואיד של גוגל. בנוסף, גם חברת מיקרוסופט נכנסה לתחרות.

עתיד החברה תלוי גם בהמשך פיתוחים של מוצרים חדשניים, שהשוק מצפה שיחוללו שינוי ומהפכה, כפי שעשו מוצריה הקודמים. בנוסף, המייסד, סטיב ג'ובס, שהלך לעולמו לפני כשנה, היה איש ייחודי, כריזמטי ובעל הבנה יוצאת דופן של הצרכן הסופי. המותג של החברה, שנבנה בצלמו של ג'ובס, עדיין חזק ועוצמתי, אבל ברור כי הנהלת החברה הנוכחית (שבראשותו של טים קוק) תצטרך להוכיח את עצמה על מנת לשמר שם המותג ואף לטפחו.

למרות זאת, נציין מספר נקודות העובדות לטובת אפל: צמיחה גבוהה, המעבר לטלפונים חכמים מוביל לכך שגם אם אפל לא תצליח לשמור על נתח השוק הנוכחי שלה (כ-25%) היא עדיין תיהנה מצמיחה; גם המותג הוא אחת מנקודות החוזק החשובות של החברה.

בהנחת צמיחה של 15% בשנתיים הקרובות, ולאחר מכן 5% בשנה, ושולי רווחיות של כ-25%, אנו מתמחרים את מחיר היעד של מניית אפל ב-650 דולר - כ-24% מעל מחיר השוק.

אריאל קורינאלדי, מנהל מחלקת המחקר, יובנק