נעילה מעורבת באירופה לאחר מסיבת העיתונאים של דרגי

חלק מהאנליסטים העריכו כי הבנק המרכזי האירופי יוריד את הריבית ל-0.5% ■ בפועל הבנק הותיר את הריבית על כנה ■ היצוא הסיני זינק בדצמבר ב-14.1% לעומת צפי לעלייה של 4.6% בלבד

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') במגמה מעורבת וזאת לאחר מסיבת העיתונאים של נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי. קודם לכן הותיר הבנק המרכזי את הריבית של גוש האירו על כנה. המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים על רקע נתוני המאקרו, אך כרגע הוא מתנהל ביציבות.

כאמור, ה-ECB פרסם היום את החלטת הריבית לחודש פברואר, והיא נותרה ללא שינוי על רמתה הנמוכה ביותר בהיסטוריה של גוש האירו - 0.75% וזאת לאחר שמספר משקיעים צפו כי הבנק יוריד את הריבית לרמה של 0.5%. גם הבנק המרכזי האנגלי הותיר את הריבית על רמתה הנוכחית של 0.5%.

במסיבת העיתונאים שערך נשיא ה-ECB מריו דרגי מייד לאחר הכרזת הריבית הוא אמר כי הנתונים הכלכליים האחרונים מעידים על כך שכלכלת גוש האירו מתייצבת אך שיפור ניכר ניתן יהיה לראות רק בסוף 2013.

"החולשה הכלכלית בגוש האירו צפויה להתרחב ב-2013", אמר דרגי במסבית העיתונאים. "ההתאוששות ההדרגתית צפויה רק בסוף השנה והביטחון של השווקים הפיננסים השתפר באופן משמעותי".

אז מה הוביל אותו להותיר את הריבית על כנה? דרגי ציין כי תשואות האג"ח של מדינות גוש האירו צנחו באופן מהותי, בעוד ששוקי המניות זינקו והיו פחות תנודתיים בחודשים האחרונים. יו"ר הבנק המרכזי האירופי אמר גם כי חל גידול בהשקעות הזרות בגוש האירו וגידול בפקדונות הבנקים במדינות הפריפרייה.

אסיה עלתה

מוקדם יותר, ננעלו שוקי אסיה במגמה חיובית ברקע עליות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. נתון מאקרו חזק בסין נוסך גם הוא אופטימיות בקרב הפעילים במזרח הרחוק.

בסין פורסמו נתוני הסחר לחודש דצמבר, לפיהם הסתכם העודף המסחרי של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם ב-31.6 מיליארד דולר לעומת צפי לעודף של 19.6 מיליארד דולר. היצוא זינק ב-14.1% לעומת דצמבר 2011, והיבוא קשם עלייה של 6%.

אנליסטים ציפו טרם פרסום הנתונים כי היצוא הסיני יעלה בחודש החולף ב-4.6% בלבד, והיבוא ב-3.3%.

נתוני דצמבר מסכמים למעשה את שנת הסחר בסין עם עודף של 231.1 מיליארד דולר, 48.1% מעל העודף בשנת 2011.

ביפן, מניות היצוא הגדולות ריכזו עניין חיובי רב לאחר שהין היפני נפל לשפל של שנתיים וחצי מול הדולר סביב 88 ין לדולר. נציין את Sony ואת Mazda .

מניית יצרנית הרכב איסוזו קפצה לאחר שאישרה כי היא מנהלת מגעים עם ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס לפיתוח משותף של דגם משאית.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]