בישראל, בינתיים, האזרחים לא מתלהבים במיוחד מהמכוניות החשמליות שמוכרת חברת "בטר פלייס" שכן בחודשים האחרונים מכירותיה היו זעומות, אבל בנורבגיה הן נמכרות בקצב מהיר למדי.
למה? בעיקר בגלל שהממשלה, במדינה בת 5 מיליון תושבים בלבד, מעודדת את התושבים לעבור לרכבים חשמליים על ידי תמריצים משמעותיים. נורבגיה, אגב, היא אחת מיצואניות הנפט הגדולות בעולם.
בארה"ב היוו מכירות רכבים חשמליים 0.6% בלבד ממכירות כלי הרכב ב-2012 ואילו בנורבגיה הנתון עמד על 5.2%. בארה"ב, שוק של כ-312 מיליון איש, עמדו המכירות על כ-50 אלף כלי רכב חשמליים ואילו בנורבגיה על כ-10,000 כלי רכב חשמליים בשנה שעברה.
דגם ה"ליף" של ניסאן (Nissan Leaf) תפס את המקום ה-13 בטבלת הדגמים הנמכרים במדינה. ברחובות הבירה אוסלו ניתן בקלות להבחין בדגמים רבים אחרים.
סיבה נוספת היא פריסה רחבה יחסית של רשת הטענה לסוללות. ברחבי נורבגיה נפרסו כ-3,500 עמדות טעינה וכ-100 עמדות לטעינה מהירה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.