רגע לפני הבחירות, חברת נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ) השלימה את העלאת מהירות הנסיעה המרבית המותרת במספר כבישים מהירים בארץ.
בכביש מספר 1 בין ירושלים לתל אביב, בקטע שבין מחלף שער הגיא ועד מחלף גנות, הועלתה מהירות הנסיעה המרבית ל-110 קמ"ש (המהירות בפועל הינה 120 קמ"ש). בדרך מספר 471 (כביש מכבית) בקטע שבין מחלף בר אילן למחלף נחשונים הועלתה המהירות מ-90 קמ"ש ל-110 קמ"ש.
בכביש מספר 2 (כביש החוף), בקטע שבין קיסריה לחיפה, הועלתה מהירות הנסיעה מ- 100 קמ"ש ל-110 קמ"ש. בשלב הראשון הועלתה מהירות הנסיעה בקטע שבין קיסריה ועד עתלית ובקרוב תעלה מהירות הנסיעה ל-110 קמ"ש עד חיפה.
בדרך מספר 5, בקטע שבין מחלף הכפר הירוק למחלף ראש העין, הועלתה מהירות הנסיעה מ-90 קמ"ש ל-100 קמ"ש.
"שר התחבורה ישראל כץ החליט להעלות את מהירות הנסיעה בכבישים נוספים בארץ לאחר שהתברר כי בכבישים בהם עלתה מהירות הנסיעה ל-100 או ל-110 קמ"ש לא נרשמה כל השפעה שלילית ולא חלה כל הרעה על בטיחותם של הנהגים בכבישים", נכתב בהודעה שהוציא משרד התחבורה לתקשורת. "עוד עולה מהנתונים כי בחלק מהכבישים שבהם עלתה מהירות הנסיעה אף נרשמה ירידה במספר תאונות הדרכים. כמו כן, התברר כי לא נרשמו עליות במהירות הנסיעה של הנהגים שנסעו בכבישים אלה, בעקבות העלאת המהירות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.