לנזקי מזג-האוויר נוספת, לצד נזקים רבים אחרים, הפגיעה בפדיון שחוו הסוחרים על בשרם למשך מספר ימים. עד כמה היא הייתה כואבת?
על-פי נתוני גמא ניהול וסליקה, היקף המסחר בימי הסערה והגשם (10-6 בינואר 2013) צנח ב-20%, וגובה קנייה ממוצע פחת באותם ימים גשומים בכ-11%. צירוף נתונים אלה מעלה כי פדיון בתי העסק בימי הסערה צנח בכ-30% בהשוואה להיקפי הקניות והפדיון בשבוע שלפני הסערה.
הנתונים מבוססים על סליקת כ-1.3 מיליון שוברי תשלום בכרטיסי אשראי, שבוצעו בכל רחבי הארץ ואשר נסלקו בחברת גמא ניהול וסליקה. נתונים אלה מייצגים מספר זהה של קניות.
"ניתוח הנתונים על-פי ענפים מלמד כי היקף הקניות והפדיון ירד ברוב-רובם של ענפי המסחר אך לא בכולם", אומר אריאל גנוט, מנכ"ל גמא ניהול וסליקה.
להלן השוואת ענפי צרכנות נבחרים לפי גובה הקנייה הממוצע בכרטיס אשראי וההבדל בתנועת הקונים בין השבוע הרגוע שקדם לסערה לשבוע הסערה:
פגיעה בפדיון
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.