נתוני הרייטינג באינטרנט הישראלי לדצמבר, שמפרסמת היום (ד') ועדת המדרוג, מאפשרים מבט מעמיק ואיכותי בנעשה בגזרות השונות של תעשייה זו. בגזרה הכלכלית, בה פועלים "גלובס", "דה מרקר" ו"כלכליסט", הנתונים מפזרים ערפל שהיה קיים בעבר ומעמתים את השחקנים בתחום עם הצהרותיהם ונסיונותיהם לשווק את עצמם.
אתר "כלכליסט" טוען בדבקות מרשימה כבר תקופה ארוכה כי הוא האתר הכלכלי המוביל בישראל, תוך הסתמכות על סקר טים. TIM, כבר נמאס לומר זאת, הוא סקר מודעות טלפוני-אינטרנטי שאינו נסמך על נתוני אמת, כלומר על נתונים משרתי האתרים.
למעשה, "כלכליסט" הוא אחד האתרים היחידים שממשיכים לדבוק בפרסום נתוניו, גם לאחר כניסת המדידה הרשמית באינטרנט.
כך או כך, שימו לטבלה הבאה, המבוססת על נתוני גמיוז של ועדת המדרוג לחודש דצמבר 2012:
גמיוז
מבט מהיר בטבלה (הנתון של האתר המוביל בכל קטגוריה - באדום), מבהיר כי "כלכליסט" מפגר בכל הקטגוריות הנבדקות, לפעמים בפערים ניכרים מאוד.
גולשים בפועל חודשי: "כלכליסט" במקום אחרון, מפגר בכמעט 150 אלף אחרי "דה מרקר" ובכמעט 40 אלף אחרי "גלובס".
גולשים בפועל יומי: "כלכליסט" במקום אחרון, מפגר ב-17 אלף אחרי "גלובס" ובכ-7,000 אחרי "דה מרקר".
דפים נצפים חודשי: "כלכליסט" במקום אחרון בפער ניכר, מפגר בכ-19 מיליון אחרי "גלובס" ובכ-9 מיליון אחרי "דה מרקר".
דפים נצפים בממוצע לגולש (חודשי): "כלכליסט" במקום אחרון, פער אדיר מ"גלובס", פער לא מבוטל גם מ"דה מרקר".
זמן שהייה ממוצע לגולש: כאן "כלכליסט" לפני "דה מרקר", אך בפער עצום מ"גלובס".
עמוד הבית - כניסות יומיות + זמן שהייה ממוצע: בשני הפרמטרים הללו, "כלכליסט" שווה ל"דה מרקר" - אך שני האתרים מצויים בפער עצום מתחת ל"גלובס"; פי 2 ל"גלובס" בכניסות מדי יום וכמעט פי 4 בזמן השהייה.
שורה תחתונה: מניתוח נתוני גמיוז לדצמבר עולה כי "כלכליסט" הוא האתר הכלכלי החלש מבין 3 האתרים הנסקרים; בפערים ניכרים בכמה מן הקטגוריות החשובות - וללא הובלה בקטגוריה כלשהי.
■ הכותב הוא עורך אתר "גלובס".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.