אירופה סגרה בעליות בעקבות המגמה החיובית בארה"ב

קרן המטבע הבינלאומית אישרה אתמול העברת נתח נוסף מחבילת הסיוע ליוון ■ ספרד גייסה כ-4.5 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (ה') בעליות שערים וזאת למרות הנתונים והדיווחים המעורבים שמגיעים מהיבשת. מצד אחד ישנו את נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי שמביע אופטימיות לגבי עתיד המשבר באירופה, מנגד יש את נתוני המאקרו שמציירים תמונה קצת פחות אופטימית.

קרן המטבע הבינלאומית אישרה אתמול העברת נתח סיוע נוסף מחבילת הסיוע ליוון בהיקף של 3.24 מיליארד דולר וזאת בנוסף לנתח שקיבלה המדינה בחודש שעבר בהיקף של 34.3 מיליארד אירו. בקרן מציינים לטובה את המאמצים של יוון להנהגת תוכניות צנע נוספות וההצלחה של תוכנית רכישת האג"ח.

אך למרות המחמאות, הזהירה יו"ר הקרן כריסטין לגארד מכך שהדרך עדיין ארוכה: "רפורמות מבניות קשוחות ותמיכה פנימית נרחבת עדיין דרושות על מנת לעמוד באתגרים שעומדים בפני המדינה, יחד עם תמיכה חיצונית של מדינות אירופה".

ספרד קיימה היום מכרז להנפקת אג"ח וגייסה כ-4.5 מיליארד אירו. אגרות החוב שהונפקו הן לשנים 2015, 2018 ו-2041.

מגמה מעורבת באסיה

מגמה מעורבת נרשמה הבוקר בבורסות אסיה המובילות ברקע נעילה מעורבת אמש בוול סטריט. כעת מאותתים החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט על ירידות שערים בפתיחת המסחר בניו יורק.

סוגיית תקרת החוב האמריקאי ממשיכה להטריד את המשקיעים בוול סטריט ובעולם כולו ברקע ניסיונות המחוקקים בארה"ב לאשר את העלאתה על מנת למנוע מצב של "שיתוק" פעילות הממשל כבר בעוד חודש. בבנק סיטי סבורים כי הסכם על העלאת תקרת החוב יתקבל בסופו של דבר, מה שיוביל לצניחת הדולר וייאלץ את ה'פד' להדפיס עוד כסף.

"השווקים כרגע 'נאבקים למומנטום'", ציין מת'יו שרווד מ-Perpetual Investments, שהוסיף כי "המשך הדאגות באירופה, הוצאות הממשל בארה"ב ועונת הדוחות הנוכחית הוציאו את הרוח מהמפרשים".

בסין מצפים מחר לפרסום נתוני צמיחת התמ"ג ברבעון הרביעי על מנת לראות עם הכלכלה השנייה בגודלה בעולם ממשיכה להתאושש או שמא חווה עצירה בצמיחה. על פי תחזיות הכלכלנים, כלכלת סין צמחה ברבעון הרביעי ב-7.8%, בחישוב שנתי.

מניית ענקית הטכנולוגיה Sharp מזנקת בחדות לאחר דיווח בעיתון ה-Nikkei כי החברה מצויה במו"מ מול יצרנית המחשבים הסינית Lenovo לשיתוף פעולה בתחום הטלוויזיות.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]