לפני כשבועיים הודיעה רשת הטלוויזיה האמריקאית CBS, שתשדר העונה את הסופרבול, כי מכרה את כל מלאי הפרסומות שלה למשחק הגמר של ליגת הפוטבול. אירוע השיא של הספורט האמריקאי, שצופה בו בטלוויזיה אחד מכל שלושה תושבים בארצות הברית, הולך לייצר השנה הכנסות שיא מפרסום: פרסומות של 30 שניות נמכרו במחיר ממוצע של 3.75 מיליון דולר, הגבוה ביותר בכל הזמנים, ועלייה של 7.1% לעומת סופרבול 2012.
מעניין לציין את העלייה העקבית במחירי הספוטים הפרסומיים לסופרבול, בני 30 שניות, לאורך השנים: מנתונים שמפרסם מגזין "פורבס", עולה כי בעוד במשחק הגמר הראשון של ה-NFL ב-1967 עמד המחיר על 40 אלף דולר בלבד - כעבור 10 שנים הוא כבר נסק ב-300%, אל 160 אלף דולר.
ב-1987 ספוט בן 30 שניות עלה 580 אלף דולר, וב-1997 זינק ל-1.20 מיליון דולר. ב-2007 המחיר כבר המריא ל-2.60 מיליון דולר.
רק ארבע פעמים מתוך 47 שנות הסופרבולים (כולל הקרוב) רשמו מחירי הפרסום בטלוויזיה ירידה ביחס לשנה שלפני כן. כהשוואה, שוק המניות רשם באותה תקופה 14 שנים של ירידות. העלייה הממוצעת לאורך השנים במחירי הפרסום בסופרבול נאמדת ב-10.3% לשנה.
הסופרבול של 2013 יתקיים ב-3 בפברואר באצטדיון "מרסדס-בנץ סופרדום" בניו אורלינס. את ההמנון הלאומי תשיר אלישיה קיז, בעוד המופע המרכזי במחצית יהיה של ביונסה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.