בזמן ששוק המזון והמשקאות חווה צמיחה מועטה, מכירות החטיפים המלוחים רשמו צמיחה ראויה לציון. על-פי נתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" מכירות החטיפים בשנה החולפת רשמו צמיחה כספית של 5.1%, לעומת צמיחה של 1.7% בלבד בכלל שוק המזון והמשקאות.
בשנת 2012 הוציא הצרכן הישראלי 928.6 מיליון שקל על רכישת חטיפים, כרבע מהסכום הזה - 230.5 מיליון שקל - הוא הוציא על רכישת המותג במבה של אסם. על 3 המותגים המובילים - במבה, תפוצ'יפס וביסלי - הוציא הצרכן יותר מחצי מיליארד שקל.
המותג במבה, המוביל את המכירות, זוכה למעמד בלתי מעורער, ומכירותיו גבוהות ב-39% מהמותג תפוצ'יפס של שטראוס, שהוא השני הנמכר ביותר בשוק עם מכירות של 165.7 מיליון שקל במחירים לצרכן. בניגוד לבמבה, מכירות המותג תפוצ'יפס רשמו עלייה של 8.1%, הגבוה מצמיחת השוק, והמותג מתחזק בנתח השוק.
המותג השלישי הנמכר ביותר בשוק הוא ביסלי, גם הוא של קבוצת אסם, שבדומה לבמבה רשם צמיחה נמוכה יחסית (1.4%), ונתח השוק שלו יורד מ-13.3% ל-12.8%. במחירים לצרכן הסתכמו מכירות הביסלי ב-119.4 מיליון שקל.
10 מותגי החטיפים הנמכרים ביותר בישראל בשנת 2011 היו גם 10 המותגים הנמכרים ביותר בשנת 2012, אם כי המעמד של חלק מהם השתנה: המותגים דובונים ופרינגלס רשמו התחזקות מרשימה, ואילו המותג כיפלי של יוניליוור - נחלש.
קבוצת אסם המשיכה להוביל את השוק, אם כי מכירות החברה עלו פחות מצמיחת השוק, ואסם יורדת בנתח השוק מ-53.1% בשנת 2011 ל-52.3% בשנת 2012.
אסם מחזיקה ב-4 מתוך 10 המותגים הנמכרים ביותר בשוק: במבה, ביסלי, אפרופו ודובונים. המותג אפרופו רושם צמיחה נמוכה (1.8%), נחלש בנתח השוק אך מצליח לשמור על מקומו החמישי בדירוג, עם מכירות של 55.4 מיליון שקל בשנה.
לעומתו, מכירות המותג דובונים צמחו בשנה החולפת ב-18%, והוא כבש את המקום השישי כחטיף הנמכר ביותר, תוך שהוא דחק את צ'יטוס של שטראוס למקום השביעי. בשנת 2012 הוציא הצרכן 49.5 מיליון שקל על המותג דובונים - כמיליון שקל יותר מהסכום שהוא הוציא על המותג צ'יטוס.
קבוצת שטראוס חותמת את השנה עם עלייה של 8.5% במכירות החטיפים והתחזקות בנתח השוק שלה מ-32% ל-33%. המותג הבולט של שטראוס בעלייה במכירות הוא דוריטוס, השומר על מקומו הרביעי בדירוג.
המותג פרינגלס המופץ על-ידי חברת דיפלומט רשם, כאמור, עלייה מרשימה של 24.9% במכירות, והוא מחזק את מעמדו כחטיף השמיני הנמכר בשוק.
חברת יוניליוור חתמה את השנה עם היחלשות של 18.2% במכירות, ונתח השוק שלה ירד מ-3.9% ל-3% בלבד.
עשרת החטיפים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.