נאום הניצחון

אדוני היו"ר, סמנכ"לים נכבדים, בעלי מניות חביבים שלי!

אם הבנתי נכון, אתמול בחרתם בי שוב, בפעם השלישית, לכהן כמנכ"ל היטרקומד. אומנם כפיתם עליי כמה סמנכ"לים לא רצויים, אבל בשורה התחתונה - מיניתם אותי מחדש. זהו כבוד גדול עבורי ואישור סוחף לכך שבחרתי בדרך הנכונה.

בארבע השנים האחרונות לא פיתחנו מוצרים חדשים, השיווק הבין לאומי שלנו הידרדר, פתחנו גירעון מסוכן בתקציב ופגענו קשות בשותפותינו העסקיות החשובות ביותר. כל זה קרה ביוזמתי ובהנהגתי! ואתם הבעתם את הוקרתכם אתמול ובחרתם בי שוב.

עובדים יקרים, אני מנכ"ל חזק. ומכיוון שכך, בואו ואומר לכם מה זה אומר עבורכם, חביבים שלי: בשנים הקרובות תעבדו קשה יותר, משכורותיכם יקוצצו, והבונוסים יבוטלו. הבטחתי שלא אפגע בשכר שלכם? אז מה אם הבטחתי, עמיתיי היקרים? יש לי גירעון ענק בתקציב, שאותו פתחתי כדי שאוכל להתחנף לחלק מבעלי המניות ולחלק תקציבים מיותרים לכל מי שהיה חשוב לי למצוא חן בעיניו. עכשיו תורכם לשלם.

אני חכם מכולם

אתם דואגים למקום עבודתכם? זה בסדר, כולכם לא מבינים, ורק אני חכם מכולם. העולם ימשיך לקנות את המוצרים שלנו ולהריע לנו. אל תקשיבו למומחים למיניהם, אל תקראו סקרי שוק, התעלמו מקבוצות מיקוד ומחקרים מלומדים. אני יודע מה טוב, וזה מה שקובע. וכרגע מה שטוב לנו, זה להתמקד במתחרים. כלומר, להמשיך במדיניות של השמצת היריבים שלנו, הכפשת המנהלים שלהם ולעג למוצרים שלהם.

כי כל זה הרבה יותר חשוב מלייצר משהו חדש בעצמנו. אל תדאגו, בסוף גם השווקים יבינו את מדיניותי הגאונית והמניה שלנו תחזור לטוס בבורסות העולם.

כמה מילות תודה לסמנכ"לים שלי, שעזרו לי לנווט את החברה להישגיה. מנהלים נכבדים, תודה לכם על שנשכבתם על הגדר למעני. את יובלי, שניהל עבורי תקציב מושחת וחסר היגיון עסקי, אני שמח להאשים בכל מחדלי התקציב.

על גידי, מנהל משאבי האנוש המצליח שלנו, אני שמח לוותר כדי שלא ימשיך חלילה להצליח ולאיים על מעמדי בבחירות הבאות. סמנכ"לים נוספים יזכו לטיפול דומה. בקרוב גם ארים טלפון לאהוב נפשי אודי, שותפי לעישון הסיגרים ולשתיית הוויסקי בזמן ישיבות, ואציע לו לחזור אלינו לתפקיד מיוחד.

ומילה אחרונה לשרית יקירתי, שעל-פיה יישק דבר. אשתי האהובה, הבטחתי לך שיהיה בסדר והנה קיימתי. תקבעי יעד כלשהו, אני מיד מייצר שם משבר קשה עם השותף המקומי ואנחנו נוסעים ביחד לפתור את העניין.

מחלקה ראשונה, מלונות פאר, חשבון הוצאות פתוח על חשבון החברה, מה לא נעשה ביחד למען בעלי המניות היקרים שלי. יאללה בואי שריתי"לה, הולכים.