נעילה חיובית באירופה עקב נתוני המאקרו המעודדים בארה"ב

בסין דווח היום כי מדד מנהלי הרכש (PMI) של HSBC לתעשייה טיפס לשיא של 24 חודשים בינואר, 51.9 נק', לעומת 51.5 נק' בדצמבר ו-50.5 נקודות בנובמבר

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בעליות שערים וזאת לאחר פרסום נתוני מאקרו טובים בסין ובארצות הברית. המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים כשמדד ה-S&P500 חוצה לראשונה את רף ה-1,500 נקודות.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול בעליות שערים, על רקע ההחלטה של בית הנבחרים האמריקאי להצביע בעד הארכת מועד העלאת תקרת החוב הממשלתית. כמו כן, כיוון השווקים הושפע מההכרזה של הבנק היפני על מדיניות מרחיבה, החל מסוף השנה.

בזירת המאקרו בארצות הברית התפרסמו היום נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-19 בינואר והצביעו על ירידה של 5,000 במספר התביעות ל-330 אלף וזאת בניגוד לתחזיות שצפו לעלייה של 20 אלף במספר התביעות מ-335 אלף תביעות ל-355 אלף.

בהמשך היום פרסמה חברת המחקר מרקט את ההערכה הראשונה שלה למדד מנהלי הרכש של חודש ינואר. המדד הפתיע ועלה ל-56.1 נקודות - שיא מאז מארס 2011 כשעל פי האנליסטים של "רויטרס" המדד היה צפוי להישאר ללא שינוי על רצה של 54 נקודות.

בשעה 17:00 שעון ישראל התפרסם מדד האינדקטורים המובילים לחודש דצמבר שרשם עלייה של 0.5%, בהתאם לתחזיות, וזאת לאחר ירידה של 0.2% בחודש נובמבר.

מניית לוג'יטק רושמת ירידה חדה לאחר שהחברה דיווחה על הפסד של כ-195 מיליון דולר ברבעון האחרון.

באסיה נרשמה היום מגמה מעורבת לאחר עליות בוול סטריט אמש ופרסום נתוני מאקרו בסין.

אפל דיווחה אמש לאחר המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון של 2012, (הרבעון הפיסקלי הראשון) כאשר החברה הצליחה לעקוף את תחזית הרווח ולעמוד בתחזית ההכנסות. האם התוצאות הללו יספיקו כדי להשיב את אמון המשקיעים ולבלום את גל המימושים ממנו סבלה המניה בשבועות האחרונים? ימים יגידו. בשורה התחתונה החברה רשמה רווח נקי של 13.1 מיליארד דולר או 13.81 דולר למניה, בהשוואה לרווח נקי של 13.1 מיליארד או 13.87 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד.

אפל פרסמה גם תחזיות לגבי הרבעון הראשון של 2013, לפיהן היא צופה הכנסות בטווח של 41-43 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 45.6 מיליארד דולר. החברה לא פרסמה תחזית רווח ואיכזה גם לגבי תחזית המרווח השולי שלה - 38%., עניין שאיכזב מאוד את המשקיעים שקיוו כי החברה תחזור למרווח השולי הקבוע שלה - 40%. בעקבות התחזית המאכזת מניית החברה צללה בכ-9.8% במסחר המאוחר.

בחזרה לאסיה. בסין דווח היום כי מדד מנהלי הרכש (PMI) של HSBC לתעשייה טיפס לשיא של 24 חודשים בינואר, 51.9 נק', לעומת 51.5 נק' בדצמבר ו-50.5 נקודות בנובמבר.

מניות הקשורות לאפל איבדו גובה. נציין את Hon Hai Precision Industry שעוסקת בהרכבת מכשירי אייפון ו-LG המייצרת מסכים עבור אפל. גם מניית סמסונג אלקטרוניקס המספקת חלק מרכיבי האייפון, איבדה גובה.