העיתונות המודפסת בישראל המשיכה להתמודד השנה עם האתגרים הפוקדים את התעשייה ברחבי העולם. הדיגיטל הולך ומתחזק, הצרכנים הולכים ומשנים את הדרך בה הם מתייחסים לתוכן, ועוגת הפרסום הולכת וסוגרת על כמות השחקנים הגדלה.
אך על-פי סקר ה-TGI שהתפרסם היום (ב') , ישראל היא בועת פרינט משגשגת ופורייה ששני כוחות מרכזיים בה ממשיכים ומטפסים אל פסגות חשיפה בלתי נגמרות.
על-פי הסקר החצי-שנתי, שעורכת קנטאר מדיה מחקרי TGI בע"מ, ממשיך "ישראל היום" להוביל בחשיפה ואף התחזק מעט.
על-פי הסקר, העיתון של שלדון אדלסון נשק במחצית השנייה של 2012 לרמת חשיפה של 40% (39.9%). עם סיומה של 2012, עומד ממוצע החשיפה השנתי של העיתון על 39.3%, לעומת 38.1% בשנת 2011.
עם זאת, הפער בחשיפה של "ישראל היום" מול "ידיעות אחרונות" הצטמצם בשנת 2012. "ידיעות אחרונות" רשם עלייה משמעותית בחשיפה משנת 2011, אז עמד על 35.8%, לחשיפה של 37.4% בשנת 2012.
עיקר מגמת השינוי נרשמה בחציון הראשון של 2012, אז רשם "ידיעות אחרונות" זינוק בחשיפה ל-37.6%. בחציון השני של השנה החולפת, שמר העיתון על יציבות תוך ירידה קלה ל-37.3%.
בסופי השבוע, "ידיעות אחרונות" רושם ירידה במחצית השנייה של השנה שעברה מ-43.4% ל-41.7%, ואילו "ישראל היום" מתחזק לשיעור חשיפה של 32.8% במחצית השנייה.
"כלכליסט", העיתון הכלכלי מבית "ידיעות אחרונות", שומר על יציבות ברמת החשיפה לאורך 2012 - 12.3%.
"גלובס" ממשיך לשמור על יציבות ברמת החשיפה שלו מאז החציון השני של 2011 ברציפות ורושם עלייה קלה משנת 2011 ל-2012 - משיעור חשיפה של 4.4% ל-4.5%.
ירידות ל"מעריב" ו"הארץ"
גם עיתון "הארץ" רושם יציבות בפרספקטיבה שנתית - 6.5% ב-2012 לעומת 6.6% ב-2011, ואולם ניתן לראות ירידה דרמטית בחשיפה לעיתון בחציון השני של 2012. לאחר עלייה מרשימה בחציון השני של 2011, יורד "הארץ" החל מיולי 2012 לרמת חשיפה של 6%, לעומת 7% בחציון הראשון של השנה.
הירידה נרשמת בתקופה זו לכל נגזרות העיתון. מהדורת סוף השבוע של "הארץ" יורדת ל-6.2% בחציון השני של 2012, לעומת 7.6% בחציון הראשון, והמוסף הכלכלי "דה מרקר" יורד מ-7.7% בחציון הראשון של 2012 ל-6.1%. גם המוסף וגם מהדורת סוף השבוע רושמים חשיפה שנתית של 6.9%, לעומת 7.3% בשנה לפני.
העיתון "מעריב" סופג אף הוא ירידה משמעותית. הטלטלות והחשיפה השלילית להן זכה העיתון הם שהובילו אותו לירידה לרמת חשיפה של 9.7% בחציון השני של 2012, לעומת 11.9% בחציון לפני. ממוצע החשיפה השנתי של העיתון ב-2012 עמד על 10.8% לעומת 11.5% בשנת 2011.
מהדורת סוף השבוע של "מעריב", עם זאת, שומרת על יציבות יחסית - 12.9% ב-2012, לעומת 13.1% ב-2011. זאת למרות אובדן גובה משמעותי בחציון השני של 2012 מ-14.1% ל-11.6% חשיפה.
החינמון "פוסט" ממשיך בהתחזקותו ההדרגתית. בחציון האחרון הוא הגיע לרמת חשיפה של 8.9% ולחשיפה כללית של 8.7% לאורך השנה.
"מקור ראשון" התחזק ב-20% בשנה האחרונה לחשיפה של 3.6% לעומת 3% ב-2011 (בעיקר בזכות חציון ראשון מוצלח ב-2012), ואילו "בשבע" עומד על 5.1% חשיפה לעומת 5.5% ב-2011 (למרות מגמת התחזקות לאורך 2012).
"לאשה" ממשיך להיות המגזין הנקרא בישראל, והוא אף מתחזק בחציון השני של 2012, בניגוד למגמה הכללית בתחום. רמת החשיפה שלו בשנת 2012 עומדת על 8.6%. "פנאי פלוס" ממשיך להידרדר - 5.8% בשנת 2012, לעומת 7% חשיפה ב-2011.
תחנות קול ישראל התחזקו
ברדיו - רשת ב' של קול ישראל היא תחנת הרדיו היחידה מקרב התחנות הארציות שרשמה עלייה בחציון השני של 2012. במבט שנתי, תחנות קול ישראל התחזקו באחוז החשיפה בשנת 2012, עם 38.6% לעומת 37.7% אשתקד. תחנות הרדיו האזורי רשמו יציבות עם 32.6% לעומת 32.9% בשנת 2011, ואילו תחנות גלי צה"ל רושמות ירידה ל-41.3% מ-43.1%.
ברדיו האזורי, רוב התחנות שמרו על כוחן (בקנה-מידה ארצי). התחנות שזינקו בחציון השני של השנה הן רדיו קול חי, שרשם עלייה של 55% (מאזינים בני 18+) ואף זינק ב-74% בקרב הקהל האטרקטיבי של בני 18-49; רדיו גלי ישראל, המשדר אל מעבר לקו הירוק, שעלה ב-36%; רדיו קול ברמה ורדיו קול רגע, שעלו ב-18%; ורדיו 99FM, שעלה משמעותית ב-18% חשיפה בקרב 18-49.
במקביל, ירדו התחנות רדיו דרום ורדיו חיפה.
רדיו ללא הפסקה, שהיא הכי מאוזנת ברדיו האזורי, ורדיו תל-אביב ורדיוס הפופולריות, ללא שינוי ניכר.
שיעורי חשיפה לעיתונים יומיים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.