נעילה מעורבת באירופה לאור הודעת האיחוד האירופי

האיחוד האירופי עשוי להקל את היעדים התקציביים של ממשלת ספרד ■ יותר מ-200 חברות במדד MSCI לאיזור אסיה והפסיפיק יפרסמו דוחות השבוע, ביניהן הונדה מוטור וקנון

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ג') במגמה מעורבת, בעקבות פרסום נתון מאקרו בגרמניה ועל רקע ההצהרות של מוסדות האיחוד האירופי בדבר הקלות אפשריות ביעד התקציב שהוצב לספרד.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול במגמה מעורבת, על רקע מצב רוח אופטימי בשווקים: ה-S&P500 קרוב לשיא של 5 שנים ואילו בורסות אירופה נסחרו בשיא של 23 חודשים. בתל-אביב הסתיים אתמול המסחר בעליות קלות.

מניית פיליפס רשמה עלייה לאחר שהחברה היכתה את התחזיות בדוחות הרבעון הרביעי. מניית ARM מתקדמת על רקע המלצה חיובית מבנק אוף אמריקה.

האיחוד האירופי עשוי להקל את היעדים התקציביים של ממשלת ספרד - אשר צפויה לפספס את יעדי התמ"ג שהציבה לה הנציבות הכלכלית של האיחוד האירופי, אשר קובעים לה יעד גירעון של 6.3% תוצר לשנת 2012.היו שינויים מהותיים לחיוב בכלכלה האירופאית, ואנו יכולים להכיל הארכה של היעדים התקציביים והתאמתם למצב החדש", אמר אולי ראן, ראש הנציבות הכלכלית של האיחוד האירופי, לאחר פגישה שלו שר האוצר הספרדי, לואיס דה-גואינדוס.

עליות שערים נרשמו היום במרבית הבורסות המרכזיות באסיה. זאת, לאחר סגירה מעורבת בוול סטריט אמש ועל רקע דיווחים עם שיפור המדדי בטחון העסקים באיזור.

בשעה שבוול סטריט נרשם רצף העליות הארוך ביותר מאז 2004, מדד ה-S&P500 חצה את רף ה-1,500 נקודות לראשונה מאז דצמבר 2007, והדאו ג'ונס רחוק רק 2.2% משיא כל הזמנים - ב-JP מורגן מאמינים שעוד לא ראינו כלום. על פי אסטרטג המניות הראשי של JP מורגן בארה"ב, תומאס לי, הדאו ג'ונס עשוי להגיע לרמה של 20,000 נקודות בעוד 4 שנים. בראיון שהעניק היום לי ל-CNBC, הוא חזה גם את 2,400 נקודות או 2,500 נקודות כנקודת השיא אליה יגיע ה-S&P500 בעוד ארבע שנים.

בחזרה לאסיה. "המשקיעים מוכנים לקחת יותר סיכונים. מתחילת השנה ניכרת מגמה של כספים היוצאים מהשקעה באגרות חוב וחלקים נכנסים להשקעה במניות", אומר לבלומברג Tim Schroeders, מנהל השקעות במלבורן. "נתוני המאקרו ב-6-8 השנים האחרונות תומכת בתסריט של התאוששות בכלכלת ארה"ב".

יותר מ-200 חברות במדד MSCI לאיזור אסיה והפסיפיק יפרסמו דוחות השבוע, ביניהן הונדה מוטור וקנון. מתוך 62 חברות במדד שכבר פרסמו תוצאות, 55% עקפו את התחזיות.