החברה היפנית איסוזו מייצרת ומשווקת כלי רכב מסחריים, ובהם משאיות, אוטובוסים, מיניבוסים ועוד. במקביל, היא מייצרת ומשווקת גם חלקי חילוף לרכב. איסוזו נסחרת בבורסה של טוקיו לפי שווי שוק של כ-926 מיליארד ין (שהם כ-10.2 מיליארד דולר כיום). זאת, לאחר שבמהלך שנת 2012, המניה טיפסה בכ-42%.
אנחנו צופים לאיסוזו רווח תפעולי שנתי של 132.3 מיליארד ין בשנת הכספים 2013 (השנה שמסתיימת בסוף חודש מארס 2013). כמו כן אנו מצפים מהחברה להציג רווח תפעולי של 161 מיליארד ין בשנת הכספים 2014. אנחנו מעריכים, שתהיה צמיחה בהיקפי המכירות גם בשנים 2013-2014, ומצפים מהחברה ליהנות מביקוש שנבנה מחדש ביפן לאחר רעידת האדמה שאירעה במארס 2011. גורם נוסף שעשוי להגביר את הביקושים ביפן, הוא תחלופה של כלי רכב שנרכשו בשנים 2003-2006, תקופת שיא בביקושים.
היחלשות מטבע הין ביחס למטבעות מקומיים בשווקים שבהם החברה פועלת, תחזק את היתרונות התחרותיים שלה. חיזוק הקשרים העסקיים של איסוזו עם חברת ג'נרל מוטורס עשויה להוביל, בין היתר, לירידה בעלויות המחקר והפיתוח של איסוזו, ולחידוש אספקת מנועי הדיזל של איסוזו לג'נרל מוטורס.
אנו מעלים את מחיר היעד שלנו למניית איסוזו בכ-16%, מרמה של 630 ין (מחיר יעד שנקבע לפני כ-8 חודשים) ל-730 ין. מחיר היעד החדש משקף פרמיה של כ-34% על פני מחיר המניה כיום. המלצתנו למניית איסוזו נשארת ללא שינוי על "תשואת יתר".
אנו מצפים מהמניה לעקוף את השיא של 720 ין, שאליו הגיעה בשנת 2007. זאת על רקע צפי לשנת שיא נוספת ברווחי החברה ב-2014. היחלשות הין תעניק רוח גבית לחברה, ומכירת המשאיות צפויה להערכתנו לצמוח גם בזכות גידול בהשקעה בעבודות ציבוריות.
נציין, כי התחזיות שלנו מבוססות על שער חליפין של 88 ין לדולר.
*** מחלקת המחקר, קרדיט סוויס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.