נעילה שלילית באירופה; בורסת איטליה צללה 3.6%

נתוני התמ"ג לרבעון הרביעי של 2012 בספרד הצביעו על צמיחה שלילית של 1.8% לעומת צפי לצמיחה שלילית של 1.7% ■ לקראת הודעת הריבית של הפדרל ריזרב האירו נסחר בשער של 1.35 מול הדולר

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ד') בירידות שערים וזאת על רקע ההמתנה לקראת הודעת הריבית של הפדרל ריזרב. בעוד שבאירופה המשקיעים הגיבו לנתוני התמ"ג של ספרד ומדד אמון הצרכנים של גוש האירו, בארצות הברית ימתינו לנתוני התמ"ג, הודעת הריבית של הפד ותוצאות סקר ה-ADP.

כאמור נתוני המאקרו הם אלו שהכתיבו את כיוון השווקים באירופה היום, וההתחלה לא מעודדת. ספרד פרסמה היום את נתוני התמ"ג לרבעון הרביעי של 2012 שהפתיעו לרעה עם צמיחה שלילית של 1.8% לעומת הרבעון המקביל של 2011 וזאת לעומת צפי לצמיחה שלילית של 1.7%. גם על בסיס רבעוני נרשמה צמיחה שלילית של 0.7% לעומת הרבעון השלישי של 2012 כשהצפי היה לצמיחה שלילית של 0.6%.

בהמשך היום התפרסמו באירופה נתוני מאקרו נוספים כשהמשמעותי מבינהם הינו מדד אמון הצרכנים של חודש ינואר שכצפוי נשאר ללא שינוי על רמה של (23.9-) נקודות. בנוסף לכך פורסם מדד האקלים העסקי ומדדי אמון הכלכלה והתעשייה שגם הם לחודש ינואר.

מדד האקלים העסקי לחודש ינואר רשם ירידה מזערית ביותר לרמה של (1.09-) נקודות מרמה קודמת של (1.11-) נקודות כשהצפי היה לירידה לרמה של (1-) נקודות. מדד האמון הכלכלי לעומת זאת, הפתיע לטובה כשעלה מעל לתחזיות לרמה של 89.2 נקודות מרמה קודמת של 87.8 נקודות כשהצפי היה לעלייה ל-88.2 נקודות.

נעבור לארצות הברית שריכזה תשומת לב גדולה יותר היום עם פרסום נתוני התמ"ג לרבעון הרביעי של השנה, שהצביע על צמיחה שלילית של 0.1%, הרבה מתחת לאנליסטים שחזו צמיחה חיובית של 1.1%. בנוסף על כך המשקיעים ממתינים להודעת הריבית של הפדרל ריזרב שצפויה להתפרסם לאחר תום המסחר באירופה, בתקווה לשמוע פרטים חדשים בנוגע למועד אפשרי לסיום תוכנית התמריצים של הפד. לקראת הודעת הריבית, האירו מתחזק מול הדולר ונסחר כעת סביב שער של 1.35 דולר לאירו - שיא של 13 חודשים.

עליות באסיה

בורסות אסיה המשיכו לעלות היום לאחר סגירה חיובית בוול סטריט אמש ועל רקע דוחות כספיים ותחזיות טובות של חברות מובילות. בחוזים על מדדי ניו-יורק נרשמת יציבות.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול (ג') בעליות, בעוד מדד ה-S&P 500 התקרב צעד נוסף לשיא כל הזמנים בעוד מדד הדאו קרוב לרמה הפסיכולוגית של 14,000 נקודות. בזירת המאקרו, התפרסם מדד קייס-שילר שהצביע על התאוששות שוק הדיור, אך מדד אמון הצרכנים בשפל של יותר משנה.

המשקיעים במניית ענקית הקמעונאות באינטרנט אמזון הקפיצו אותה בכ-9% לאחר שפרסמה אמש דוחות כספיים לרבעון הרביעי של 2012. הדוחות לא היו משובחים אולם האנליסטים והסוחרים העדיפו להתמקד ברווח התפעולי של אמזון שעמד על 405 מיליון דולר לעומת 260 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בטוקיו רושמת מניית יאהו יפן עלייה חדה של כ-16% לאחר שסיפקה תחזית מעודדת בעקבות עלייה בהכנסות ממודעות פרסום.

עליות נרשמות גם במניות תקשורת, ביניהן KDDI וסופטבנק לאחר דיווח כי החברה צפויה לדווח על שיפור של כ-10% ברווח התפעולי ברבעון הנוכחי.