פייסבוק מכה התחזיות: גידול של 41% בהכנסות מפרסום

החברה דיווחה על רווח של 17 סנט למניה והכנסות של 1.58 מיליארד דולר ■ צפי האנליסטים עמד על רווח למניה של 15 סנט והכנסות של 1.5 מיליארד דולר ■ הכנסות החברה מפרסום גדלו ל-1.33 מיליארד דולר

לאחר שהשלימה ראלי של כ-75% מאז השפל שרשמה בספטמבר 2012, ניתן לומר רק דבר אחד על פייסבוק . הציפיות מהתוצאות הכספיות של הרשת החברתית ברבעון האחרון של 2012 הרקיעו שחקים. והתוצאות לא מאכזבות. אומנם רווחי החברה צנחו בכ-69%, אך היא הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים הן בשורת הרווח והן בהכנסות.

הרשת החברתית דיווחה על רווח של 64 מיליון דולר או 17 סנט למניה, (3 סנט למניה במונחי GAAP) בהשוואה לרווח של 205 מיליון דולר או 14 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות טיפסו ל-1.58 מיליארד דולר, לעומת 1.13 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2011. צפי האנליסטים עמד על רווח למניה של 15 סנט והכנסות של 1.5 מיליארד דולר. האם התוצאות הללו מספקות את המשקיעים? ימים יגידו.

מהדוח עולה עוד כי הכנסות החברה מפרסום גדלו ב-41% ל-1.33 מיליארד דולר, כאשר הפרסום בסלולר היה אחראי לכ-23% מהכנסות הפרסום שלה. המרווח התפעולי התכווץ ברבעון האחרון של 2012 ל-33%, (על בסיס GAAP) בהשוואה למרווח של 48% ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, החברה דיווחה על 1.06 מיליארד משתמשים פעילים במהלך הרבעון הרביעי וכ-618 משתמשים פעילים מדי יום.

אז האם מניית פייסבוק בדרכה למחיר ההנפקה - 38 דולר? הדעה הרווחת בקרב המשקיעים והאנליסטים היא שמניית החברה יקרה מדי. במחיר של 31 דולר למניה, לאחר שהשלימה ראלי של כ-75% מהשפל שרשמה בספטמבר 2012, (כ-17 דולר למניה) שווי השוק של החברה התנפח ל-80 מיליארד דולר והפך אותה לאחת מ-11 החברות הגדולות ביותר בנאסד"ק.

"אומנם פייסבוק הכריזה על מנוע החיפוש החברתי לפני מספר שבועות, אך זה לא מספיק", אומר אריק ג'קסון, מייסד חברת Ironfire Capital. "החברה 'זורקת כל כך הרבה מוצרים לקיר' כעת, כך שלפחות כמה מהם ישארו שם", הוא מוסיף.